18. 9. 2012.

Margite Stefanović: Deset godina posle nje

Na današnji dan, pre deset godina umrla je Margita Stefanović Magi, klavijaturistkinja rok grupe Ekatarina Velika
Izvor: MONDO, Wikipedia

Magi je rođena je kao jedinica u porodici pozorišnog reditelja Slavoljuba Stefanovića-Ravasija.
Završila je arhitekturu, ali je bila i školovani muzičar i srednju muzičku školu završava u klasi sa Ivom Pogorelićem
Odbija je stipendiju za klavir na moskovskom konzervatorijumu, koju je dobio i Pogorelić i upisuje arhitekturu, koji završava 1992.godine.
Muzici se potpuno posvetila kada je upoznala Milana Mladenovića, preko Gileta iz Električnog orgazma.
Mladenović faciniran njenim talentom odmah je poziva da se priključi grupi, koja menja ime u Ekatarina Velika 1985. godine.
Tokom tog perioda Margita Stefanović vredno komponuje i muziku za pozorište.
Posle raspada Ekatarine Velike, ona nastavlja da se bavi muzikom i sa nekoliko beogradskih muzičara osniva bend Kurajberi.
Godine 1995. osniva bend EQV sa muzičarem Vladimirom Stojićem i izdaje „Ti si sav moj bol“ (nazvan po pesmi Ekatarine Velike) za bečku muzičku kuću „Coop Arts & Crafts Unlimited“.

Krajem devedesetih svira sve manje i manje, pa je njeno poslednje muzičko delo muzika za predstavu rediteljke Hajdane Baletić „Kaput mrtvog čoveka“.
Margita Stefanović je poslednje godine života provela u beogradskom Centru za smeštaj beskućnika, a umrla je 18. septembra 2002. na beogradskoj Infektivnoj klinici.
Uzrok smrti nije zvanično objavljen, ali se pretpostavlja da je umrla od posledica dugogodišnjeg konzumiranja droge.

- Margitu Stefanović, crnu princezu Yu Novoga vala, bolje sam upoznao na koncertu za ljudska prava, u beogradskom SKC decembra 1988. godine, na kojem smo imali, čekajući na tonske probe, puno vremena za razgovor, prisetio se Zoran Predin.

- Oduševila me je snaga Margitinih stavova, mirnoća govora i nežnost njenih pokreta. Očigledno me je tragična sudbina mojih muzičkih kolega do te mere potresla, da sam te noći, pod utiskom filma, sanjao da sam sreo Margitu, ali da me ona nije prepoznala zbog moje kose boje srebra, objašnjava Predin, koji je istog jutra seo i napisao pesmu.

Нема коментара: