18. 11. 2011.

Rade Šerbedžija: Možda je kazalište samo po sebi umorno

Na putu iz Rijeke prema zagrebačkoj zračnoj luci, odakle je letio za Budimpeštu, naš najpoznatiji glumac sa statusom hollywoodske zvijezde ispričao nam je sve o novoj ulozi kriminalca Murada u nastavku kino hita "96 sati", u kojemu glumi uz poznatog Irca Liama Neesona, te skorašnjoj američkoj premijeri redateljskog prvijenca Angeline Jolie zbog kojeg je i putovao u Budimpeštu. Da preseljenje iz svjetske filmske meke Los Angelesa u Hrvatsku nije utjecalo na njegovu inozemnu karijeru govori i trenutni angažman u "96 sati", na čijem će se setu u Istanbulu naći već ovih dana. No, legendarni glumac ni trenutka ne miruje, pa se već posvetio redateljskom fimskom debiju, filmu ,"Oslobođenje Skoplja' koji će snimati iduće godine u Makedoniji
Autor: Wepar

Počeo je predavati glumu na riječkom sveučilištu, a uz to neumorno održava i koncerte. Njegova je glazba uz novi prateći bend Zapadni kolodvor dobila, tvrdi, sasvim novi zvuk. Ali, krenimo redom: Budimpešta, Istanbul, Francuska, Skoplje, Rijeka...

• Kako vam se sviđa uloga u nastavku filma "96 sati"?

 - Uloga je odlična, savršena. To je jedan krimić, Liam Neeson je u glavnoj ulozi. U petak putujem na snimanje, a sad sam na putu za Budimpeštu gdje radim PR za Angelinin film. Teško je prepričati cijeli scenarij, ali radi se o tome da je čovjek kojeg igram izgubio sina, a ubio ga je Liam Neeson, odnosno njegov lik u filmu, a ovaj moj se sad žesti, hvata ga i slično. U svakom slučaju, uloga mi se svidjela.


• Kad počinje snimanje?

- Počinjem snimati 25. listopada, ali 21., u petak, putujem za Istanbul. Prvo snimamo u Turskoj, a onda u Francuskoj.


• Koliko će trajati snimanje i znate li na kojim sve lokacijama?

- Snimat će se, sve zajedno, oko tri i pol mjeseca. Otprilike do početka veljače. Ne znam točno kakve su lokacije, sad prvi put idem vidjeti set u Turskoj, a kasnije ćemo vidjeti kakve su lokacije u Francuskoj.

• Iza vas je ljeto na Brijunima. Kako ste zadovoljni ovom sezonom?

- Ovo ljeto bilo je divno. Imali smo fantastičnu predstavu Bertola Brechta 'Cabaret Brecht - Zadrživi uspon Artura Uija koja je dobila pohvale i publike i kritike. U ovogodišnjem uspjehu smo svi uživali. Imali smo mlade glumce koji su došli na Brijune i stvorio se jedan fantastičankolektiv, pa je i ta predstava zasjala jednom nevjerojatno dobrom energijom. Imali smo i 'Kralja Leara' koji već jedanaestu godinu igra tamo. Imali smo pune tribine, publiku koja nas je podržavala. Bilo je i nekoliko lijepih koncerata, gostovao je Atelje 212 s predstavom 'Trst'. Imali smo Shakespeareovu 'Oluju'. Zaista je iza nas uspješno ljeto i samo smo jedan dan izgubili zbog kiše.

• Posjetila vas je i vaša prijateljica Angelina Jolie. Kakvi su bili njezini dojmovi nakon "Kralja Leara"?

- Angelina je oduševljena kratkim posjetom od dva dana, koliko je ostala. Oduševljena je onime što je vidjela, Brijunima, divnim otocima, Jadranskim morem, našim ljudima i, naravno, našim teatrom. Baš joj se jako svidjela predstava. Obećala je da će opet doći.


• Ubrzo vas očekuje i premijera njezina redateljskog prvijenca u kojem imate zapaženu ulogu?

 - Istina. Sad upravo putujem u Budimpeštu gdje se većina filma 'U zemlji krvi i meda' i snimala i gdje ću gostovati u jednoj emisiji za američku televiziju koja traje sat vremena. Tamo ćemo govoriti o filmu i svemu u vezi s njim Američka premijera bit će uskoro, za otprilike mjesec i pol, u Los Angelesu.

• Mislite li da će puno ljudi otići pogledati film i iz znatiželje, da vide kako se Angelina snašla iza kamere?

- Vjerojatno će mnogi ići iz znatiželje, da vide kakva je Angelina redateljica, ali siguran sam da film nikoga neće ostaviti ravnodušnim. To je lijepi scenarij koji mi se svidio čim sam ga pročitao, sve je jako dobro napisano i, koliko se sjećam, dobro smo radili, odnosno Angelina je radila jako lijepo i napravila je jedan super film. Nadam se da će naići na dobar odjek kod publike.

• Nedavno ste se iz Los Angelesa preselili u Rijeku. Imate li manje hollywoodskih angažmana zbog preseljenja?

- Sigurno je da sam izgubio što se tiče poslovnog dijela jer kad si tamo, imaš mogućnosti ići na castinge, srećeš režisere, imaš puno više sastanaka i, uvjetno rečeno, na 'česmi si'. Ali i ovdje sam, vidite, sad dobio ulogu u tom popularnom filmu. Dakle, i tako stvari funkcioniraju. Agenti rade dobar posao.


• Koje su dobre strane života u Rijeci?

- Rijeka je lijep grad, miran, ali i živ grad koliko treba. Rijeka je na Jadranskome moru, a ja obožavam Jadransko more tako da mi je fantastično. Pronalazim nove prijatelje, kafane, mjesta gdje odlazi čovjek, trgovine u kojima kupujem... Stanujem iznad tržnice i svako sam jutro u ribarnici. Ne može biti ljepše. U svakom slučaju, nisam požalio što sam se preselio. I moje djevojčice vole Rijeku, tamo se lijepo osjećaju, tako da smo svi stvarno sretni.

• Viđate li se sad češće sa starijom djecom, Lucijom i Danilom?

- Bliži smo i Luciji i Danilu, začas smo u Zagrebu, treba nam sat i 15 minuta vožnje. Češće se viđamo i to je jedan od važnijih razloga zašto smo se odlučili na jedno vrijeme vratiti u Hrvatsku.

• Na jedno vrijeme?

- Nikad ne bih želio reći da je nešto definitivno.

• Počeli ste i predavati na riječkom sveučilištu?

- Baš danas sam počeo s predavanjem na našem studiju gluma, mediji i kultura, tako da sve ima jedan svoj ritam i tempo.

• Imate li neke nove projekte s Danilom il Lucijom?

- Ne znam što će biti. Danilo radi svoj scenarij, a ja radim svoj film.

• O čemu se radi?

- Pripremam 'Oslobođenje Skoplja' za sljedeću godinu. Radit ću ga u Makedoniji, a ujedno ću ga i režirati. To će biti u rujnu iduće godine. Scenarij smo napravili Dušan Ivanović i ja. Dušan je napisao originalnu dramu, divnu priču. Mislim da smo napravili i lijep scenarij i vjerujem da ćemo napraviti i odličan film. Uskoro ćemo početi raditi na pripremama, u siječnju ili veljači.

• Je li to vaš redateljski prvijenac?

- Dosta sam toga režirao u teatru, ali ovo je moj prvi filmski pokušaj.


• Bojite li se stati iza kamere?

- Ja sam toliko dugo u filmu, toliko sam filmova snimio da nema mnogo tajni za mene kad je o tom poslu riječ.

• Nakon toliko vrhunskih uloga na oba polja, volite li više kazalište ili film?

- Nekad sam više volio kazalište, a danas daleko više volim film.

• Zbog čega?

- Možda sam se ja umorio, a možda je i kazalište samo po sebi umorno.

• Što je novo po pitanju vaše glazbe?

 - Što se tiče glazbe, i dalje imam svoje koncerte. Imam novi bend koji se zove Zapadni kolodvor band.To su uglavnom dečki iz Samobora i Zagreba, vrhunski muzičari. Svirali su u najboljim zagrebačkim sastavima i jako sam zadovoljan zvukom koji smo ostvarili. Održavam koncerte, doduše ne više tako često kao nekad, ali napravimo tri ili četiri koncerta mjesečno.

• Priključi li vam se i sin Danilo?

- Ponekad, kad ima vremena.

• Imate li, osim u nastavku "96 sati", još koji filmski angažman?


- Trenutačno završavam u Makedoniji film koji sam radio.To je jako lijepi film koji se zove 'Treće poluvrijeme' s Darkom Mitrevskim. Jako lijepi scenarij i divna uloga. Igram jednog sefara, makedonskog Židova i govorim u filmu na jeziku koji je kombinacija latinskog i hebrejskog, a 23. listopada mi je zadnji dan snimanja. Odradit ću to na putu za Istanbul.

Нема коментара: