6. 11. 2011.

Arsen Dedić: U životu sam naučio više nego što sam hteo

Legendarni kantautor Arsen Dedić nastupiće 19. novembra u Kolarčevoj zadužbini, a društvo će mu praviti njegov sin i čuveni džez pijanista Matija Dedić. Na koncertu „Arsen i Matija” naći će se hitovi po kojima je Arsen poznat širom bivše Jugoslavije
Izvor: Marija MIjatović/Blic

U razgovoru za “Blic”, Arsen ističe da je Matija najbolji pijanista s kojim je do sada sarađivao, dok Matija kaže da je u muzici pronašao sreću, mir i slobodu.
Stvaralački staž koji traje više od pet decenija omogućava Arsenu Dediću da publiku iznenadi na koncertima prezentujući svaki put drugačiji repertoar jer za njega izbor pesama zavisi od trenutka i raspoloženja, a što se tiče numera koje će izvesti pred poštovaocima svoga rada na „Kolarcu“, kaže:
- Radim ono što najbolje mogu i što mogu da dam od sebe u datom trenutku. Biće tu i nekih novih numera, ali ja nikada unapred ne dajem opis svojih nastupa iako imam određeni repertoar... Koncert je živa stvar, biće onako kako situacija nalaže i kako osećamo u tom trenutku - jasan je Dedić.

Sa sinom Matijom nastupa već neko vreme, a njihovi senzibiliteti na sceni pružaju publici savršen muzički ugođaj.

- Moj sin Matija je jedan od najboljih pijanista trenutno u svetu. Imali smo puno nastupa i izvan zemlje, koncerte u Gracu, Beču, Sloveniji... Imao sam mnogo pijanista kraj sebe na sceni, ali on je zaista izvanredan. Svira pravi džez. Za mene u ovom času je zaista najbolji. „Kolarac“ je pravo mesto i za mene i za njega - ističe autor nezaboravnih numera klao što su “Moderato Cantabile”, “O, mladosti”, “Djevojka za jedan dan”.

Na pitanje da li je moguće i posle toliko vremena na sceni učiti nešto novo, kroz saradnju sa sopstvenim sinom, Dedić odgovara:

- Šta ja više imam da naučim o sebi što do sada nisam naučio? Šta ja imam od bilo koga da naučim? Naučio sam o životu više nego što sam hteo. Prepunili su mi život toliko, da za mene u njemu više nema mesta. Ja i dalje radim i stvaram. Evo sad sam se vratio iz pozorišta gde pravim muziku za jednu novu predstavu. Što se tiče Matije i mene, nas dvojica nadahnjujemo jedan drugoga - iskren je kantautor.

Iako se čini da mu inspiracije ne manjka, za njega više ne postoje izazovi u karijeri, a nastupe prihvata samo onda kada nema srca da odbije poziv.

- Vodi me povremeno želja da nikoga ne povredim jer mnogo poziva i odbijam od Amerike do Francuske... Toliko je toga... Neke stvari prihvatim kada su mi drage, kao što je „Kolarac“, gde sam i ranije nastupao. Inače, ja nemam nikakav interes u pojavnom i scenskom smislu za nastupima - jasan je Dedić.

Osim što s vremena na vreme pravi ocu društvo na sceni Matija Dedić ima i uspešnu karijeru džez pijaniste, a nedavno je objavio i novi CD “MD in NYC”, snimljen u Americi. Budući da je često izjavljivao da je Njujork san svakog muzičara pitamo zašto je to tako?

- Život u Njujorku san je svakog džez umetnika s obzirom na to da taj grad poseduje najpodsticajniju energiju za stvaralaštvo, druženje istomišljenika i napredak. Naravno da mnogi u tom gradu vide i komercijalni uspon jer Amerikanci i dalje najuspešnije reklamiraju i promovišu muziku bez obzira na žanrovsko opredeljenje - kaže Matija.

Odrastajući pored velikana Arsena Dedića i Gabi Novak, bilo je logično da će i on krenuti putem nota.

- Muzika je očigledno bila logičan odabir u mom životu. Okružen sam njom od rođenja, a zahvaljujući mojim roditeljima, koji nisu vršili nikakav pritisak, muzikom se bavim i danas, te sam u njoj pronašao svoju sreću, mir, samopouzdanje i slobodu.

I unuka u muzičkim vodama
Dedićeva unuka Lu i sama se nedavno okušala u muzici kada je snimila pesmu “Spremam život” sa Leom Deklavom, dobitnicom nagrade “Porin” za pesmu godine u Hrvatskoj. Međutim, on na ovo gleda pre kao na njen muzički izlet, a ne najavu trajnog opredeljenja.
- Ona je treći razred, ide na klavir, uči francuski, uči engleski, naravno da će se ona baviti u životu nekim drugim stvarima. Kakva estrada, od estrade samo će da strada. Ona će biti ono što hoće, dosta smo Matija, Gabi i ja za estradu - kaže Arsen.

Нема коментара: