MTV je 1981., kada se pojavio u eteru, bio prava mala revolucija. Danas je on marketinška agencija, kanal na razini TV-shopa, daleko od suštine 'rock kulture', koju će svaki pošteni glazbenik popljuvati – dok ne dobije nominaciju za nagradu
Glas.ba
Evo kako je MTV i na ovim prostorima počeo kreirati 'nove tokove', ustanovljavajući trofej s kojim su se počeli nagrađivati najbolji regionalni događaji.
Premijernu 'Best Adria Act' nagradu dobili su 2005. godine slovenski rokeri Siddartha, grupa koja je tada iza sebe imala četiri studijska albuma i sve moguće trofeje u domovini – nagrade Viktor, Boomerang, Prodor i Zlatni petelin. Priliku da budu povijesni 'prvi' imali su još Leeloojamais, Leut Magnetik, Massimo i Urban & 4.
Sljedeće godine MTV trofej ide u ruke Aleksandre Kovač, beogradske pop/r&b pjevačice koja je te iste, 2006., objavila tek prvi solistički album 'Med i mleko' i koju je malo poznavala čak publika u rodnom gradu. Među nominiranima bili su Let3, Edo Maajka, Neisha i Siddharta.
Već veterani rocka, beogradski Van Gogh, trijumfirali su 2007. godine, a kao konkurente imali su još Hladno pivo, Dubiozu kolektiv, Siddhartu i Jinx.
Pa se u MTV-ju opet vraćaju debitantu: regionalnu nagradu 2008. dobiva Laka. Ostali su kandidati bili Jinx i TBF iz Hrvatske, Marchello iz Srbije i slovenska grupa Leeloojamais.
Prošle godine kipić stiže i u Hrvatsku, a laureati su electro-synth-pop-trash Lollobrigida, u konkurenciji sa grupama Darkwood Dub, Dubioza kolektiv, Elvis Jackson i Superhiks.
Ovogodišnji kandidati bili su Edo Maajka, Gibonni, Leelojamais, Negativ i Marko Milićević a.k.a. Gramophonedzie. Potonji je postao slavljenik.
Iz ove kratke inventure šestogodišnjeg MTV-ijevog prebiranja po regionalnoj sceni u potrazi za draguljima vidimo da se čak po tri puta u konkurenciji javljaju slovenski izvođači Siddartha i Leeloojamais (!) te po dva puta Edo Maajka i Dubioza kolektiv.
Nikada se ne bih usudio reći da je bilo koji od kandidata za nagradu nezasluženo nominiran. Čak niti da 'ima boljih', jer vjerujem i znam da je nagrađivanje često stvar trenda, a još više (u svjetskoj industriji) diktira ga biznis. O ukusima neću ni otvarati raspravu.
No, čini mi se pravim pitanjem: kako u ovakvoj žanrovskoj raznolikosti – od popa i čistog rocka do hip hopa, reggaea do duba – bilo ko može govoriti o 'Best Adria' događaju? Ovogodišnje kandidature, čak, predstavljaju vrhunac 'baba i žaba', jer su u istu ravan stavljeni hip hop, rock, pop i electro house! Kada unutar samo jednog žanra birate najboljeg, kriterij može biti aktualnost, komercijalnost ili trenutna popularnost. Kako birate najboljeg iz nekoliko dijametralno različitih stilova?
MTV je davno izgubio kredibilitet. Nekada, u prvim godinama nakon pokretanja ovog 'muzičkog televizijskog kanala' (koji se ukazao 1. 8. 1981.), moglo se govoriti da je s njim započela svojevrsna revolucija. Danas se taj program nimalo ne razlikuje od specijaliziranih TV-shop kanala – usmjerio se ka jednoj i to tinejdžerskoj generaciji, koju na svoj način odgaja samo kao dugoročne pouzdane konzumente, a ne fanove. Jer je i glavnina svjetske muzičke industrije potrošačka roba, koja sve manje veze ima s nečim što se može zvati 'kultura'.
U medijima je Gibonni, naprimjer, poslije objave ovogodišnjih MTV nominacija, rekao da je uzbuđen i počašćen. To jeste apsurd svih nagrada. Većina ih ne drži važnima, svaki će glazbenik reći da pjesme stvara za publiku a ne za trofeje, ali kad oni 'zamirišu', svi su uzbuđeni. Tek rijetki su (nekada, samo nekada) odbijali uopće doći na slične ceremonije. Danas – sve je roba koja treba marketing. Bilo kakav. Možda razumljiv kada je njegov rezultat prodaja od par stotina hiljada ili par miliona albuma više. Ali, smiješan kada u domaćim okvirima Siddartha ni šest godina poslije trofeja još nije slavno regionalno ime.
Zato vjerujem da će prvi pravi heroj 'Best Adria Acta' biti izvođač koji odbije ući u taj cirkus.
Нема коментара:
Постави коментар