28. 12. 2008.

Recenzija: Zoran Predin - Inventura (Dallas Records)

Već dugo se na hrvatskoj sceni nije pojavio album s tako predivnim i toplim pjesmama, koje je Predin napisao na hrvatskom jeziku Arsen Dedić više nema Predina za učenika jer je Zoran postao ravnopravan svom učitelju i mentoru napisavši osam prekrasnih pjesama na hrvatskom jeziku i postavši tako jedan od najznačajnijih hrvatskih pjesnika i šansonijera
Autor: Dubravko Jagatić/tportal

Iako iza sebe ima devet albuma s Lačnim Francom, šest kompilacija i 12 samostalnih albuma skladanih i stvorenih u više glazbenih izričaja, na kojima je godinama gradio svoj status došavši do samog vrha, 13. album 'Inventura' doista na neki način predstavlja njegovu inventuru dosadašnjeg glazbenog stvaralaštva. Album je istovremeno bio izazov za Predina upravo zbog pjesama koje je odlučio napisati na hrvatskom jeziku. Na iznenađenje i nezadovoljstvo agitatora za bojkot slovenskih proizvoda, Predin je svojim pjesmama na hrvatskom nadmašio 99 posto ostalih hrvatskih pjesnika koji već godinama bezuspješno pokušavaju napisati barem jednu lijepu pjesmu. Tko zbog bojkota odluči ne kupiti njegov album, samo će sebi naštetiti jer će si oduzeti prekrasnih 45 minuta predivne glazbe i poezije.

Predin ih je za ovaj album napisao osam (jedna je obrada partizanske 'Bilećanka', a jedna je instrumentalna verzija u gipsy swing maniri 'Radetzky marša'). To kako on barata riječima i kako slaže stihove pričajući paralelno tople, ali i gorke životne priče je rijetko doživljena umjetnost u popularnoj glazbi na ovim prostorima. Njegovi dosadašnji obožavatelji koji su kroz njegove slovenske pjesme savladali i osnove slovenskog znaju da je majstor poezije, pa će ovaj album sigurno još više razveseliti. Predivni stihovi koje pjeva svojim karizmatičnim glasom uz pratnju The Gipsy Swing Banda jednostavno vas nosi svojom snagom i životnošću.

I dok se na trenutke posklizne u naizgled trivijalni refren koji bi više odgovarao Alki Vujici ('To mi radi, kreni prema rupici na bradi') pjesma je daleko zabavnija i kompleksnija nego što će biti cjelokupni opus spomenute. Nema smisla nabrajati pojedine stihove i njihovu snagu, poetiku i ljepotu jer su pjesme prepune tih momenata koji jednostavno plijene pažnju i nagovaraju vas na potpunu posvećenost njemu, njegovim pjesmama, glazbi i sjajnoj izvedbi.

Album koji se može i treba slušati uz čašu finog vina (ili već neke tekućine koja vas čini sretnima), ali da pri tom ne radite nikakve druge radnje već se posvetite njegovim pjesmama i samima sebi. Zanimljivo je da se na momente poslužio glazbom iz nekih svojih starijih pjesama koje je otpjevao na engleskom odnosno francuskom jeziku ('All purpose Lovers/Amant a toutes fins utiles'), ali s novim tekstom na hrvatskom pjesme su dobile novi život. Izbor gipsy swinga kao glazbenog izraza je sjajno sjeo uz povremenu fuziju sa šansonom, popom, pa čak i countryjem, ali na specifičan način da u jednoj zaokruženoj cjelini te pjesme jednostavno zvuče poželjno kao i cijeli album.

'Inventura' je puna ljubavi, života i iskrenih riječi, stoga je i album kakav se samo može poželjeti. Nema razloga da jednog dana i pjevači globalne slave ne zapjevaju ove pjesme i poklone ih svijetu jer one to zaslužuju kao i sam Zoran Predin.

Ocjena: 9/10