Čuveni francuski muzičar Žan-Mišel Žar održaće u „Beogradskoj areni" 8. novembra koncert koji će mu, prema njegovom priznanju, biti jedan od najdražih nastupa u turneji, na kojoj otac elektronske muzike slavi tri decenije od izdavanja prelomnog albuma „Oxygene".
Iako je Žar ušao u Ginisovu knjigu rekorda za najposećeniji muzički događaj u istoriji (koncert u Moskvi 1997. okupio je 3,5 miliona posetilaca), legendarni umetnik u intervjuu za Press kaže da ga raduje što će na beogradskom nastupu biti znatno manje ljudi:
- Za mene će ovaj koncert biti prava poslastica, zaista poseban doživljaj koji nestrpljivo čekam da podelim sa publikom u Beogradu. Proslavićemo tridesetogodišnjicu albuma „Oxygene". Radostan sam što će na ovom događaju biti manje ljudi nego na ogromnim događanjima na otvorenom, jer ću moći da, u blizini publike, predstavim sve elektronske uređaje koje sam koristio kada sam komponovao muziku za „Oxygene" - sve te divne, magične, fantastične instrumente, koji su danas deo mitologije elektronske muzike. Kao što svi klasični violinisti sanjaju o tome da sviraju na Stradivarijevoj violini, tako se pokazalo da vreme nije uticalo na kvalitet instrumenata koje sam tada koristio. Oni su ekvivalent gitara kao što su „fender" ili „gibson - les pol", legendarne mašine koje su danas u doba računara gotovo zaboravljene. Neću koristiti računare na koncertu, a biće iznenađenja i u scenografiji - najavljuje Žar.
* Sada, kada svi imaju pristup tehnologiji koja je pre tri decenije bila avangarda, šta će biti, po vašem mišljenju, sledeći veliki korak u muzici?
- Načini na koje smo do sada distribuirali muziku prolaze kroz velike promene, zahvaljujući upotrebi interneta i digitalnih tehnologija. Ovaj razvoj nije negativan. On je prava revolucija koja će promeniti način na koji umetnici komponuju, produciraju i distribuiraju muziku, kao i način na koji će slušaoci živeti u prisustvu muzičkih baza podataka. Živimo u uzbudljivom vremenu u kome se događaju najrazličitije stvari na planu tehnološke evolucije, koja neće stati na muzici, već će zahvatiti i druge umetničke grane. * Album „Oxygene" može se naći u gotovo svakoj kući u zapadnoj civilizaciji. Da li ste ikada sanjali da će vaša muzika postati sveprisutna?
- Nisam imao predstavu da će se ovo desiti, jer su taj album odbile sve velike kuće, čiji su se urednici plašili albuma bez pevanja i zvuka koji im je zvučao čudno francuski. Bio sam dirnut činjenicom da su mi, godinama i decenijama kasnije, ljudi koji su živeli u SSSR-u pisali da je za njih moja muzika bila simbol radosti i slobode. Tada se u meni rodila želja da nastupim i u tom delu sveta.
* Jednom ste rekli da je album „Oxygene" bio „NLO koji je došao tokom perioda disko muzike, Seks pistolsa i panka". Kakvo je današnje stanje elektronske muzike?
- Danas imamo divne elektronske igračke koje nam pružaju mnogo veće mogućnosti. One su, ipak, samo sredstvo za izražavanje emocija, a onome ko to ne zna da radi neće pomoći ni najsofisticiraniji softver. Onome ko zna šta želi da kaže ova savremena sredstva pružaju mogućnosti za izražavanje koje su nekada bile nezamislive!
Nenad Kostić (Press)
Нема коментара:
Постави коментар