4. 9. 2008.

Igi Pop: Očekujte ludu noć

Kontroverzni američki roker Igi Pop u pratnji benda The Stooges nastupiće sutra, prve večeri dvodnevnog „Jelen pivo lajv festivala“ na stadionu „Tašmajdan“ u Beogradu. U ekskluzivnom razgovoru za „Blic“ Igi priča o koncertu u Beogradu, svojim muzičkim počecima, novom albumu, karijeri...

* Vaš menadžer nam je upravo rekao da je u Parizu, gde ste trenutno, prilično loše vreme, da je hladno?
- Ovde je... hladno, kako je kod vas?
* Ovde je divno, preko 30 stepeni, pravo leto! Takvo vreme će biti i sutra uveče na koncertu.
- Drago mi je da to čujem. Živim u Majamiju, tako da sam i navikao na lepo vreme... Navijam za lepo vreme.
* Kakve utiske nosite sa aktuelne turneje?
- Pre neko veče smo pevali u Roterdamu pred jedanaest hiljada ljudi i bilo je prilično dobro. Čini mi se da se ljudi dobro provode na našim svirkama!
* Mislite li da je danas moguće šokirati publiku ekscentričnim nastupima kao nekada? Da li publika i danas isto reaguje na vaše specifične izvedbe na sceni?
- Mislim da publika reaguje na dobar, umetnički nastup... Ali ja na to gledam kao na neku privatnost između umetnika i gledaoca. Dešavalo se da publika nekada nešto uradi da šokira mene, a ja gledam. Sve je to individualno. Većina mojih šokantnih izvedbi nisu pogodile sve u publici. Neke ne šokira ako su kul (smeh).
* Da li ste zadovoljni reakcijom publike na nove pesme. Čini mi se da mnogi dolaze na koncert zbog starih hitova?
- Imao sam sreću sa novim albumom, ali je bilo mnogo teže pridobiti publiku sa novim pesmama. Trik je u tome da se nikada ne odustane, šta god da radiš nikada ne odustaj! Nisam znao kako će publika reagovati na nove pesme, koja će im se svideti, morao sam da opipam teren. Po meni su sve dobre, ali publici nisu. Publika nekada zna samo tri pesme sa novog albuma. Tako to ide! Ipak su za stare hitove imali više vremena da nauče reči (smeh).
* Gledali smo vas na „Egzitu“ i u Zagrebu. Oba puta ste oduševili publiku, a posebno na „Egzitu“ kada je masa skakala, a publika se čak popela i na binu!
- Sećam se „Egzita“, bila je to divna vibracija! Svidela mi se publika, ljudi u Srbiji imaju taj neki dobar duh!
* Kako ste došli na ideju da ponovo okupite „The Stooges“?
- U to vreme sam dosta lutao u kreativnom smislu, stvarao puno muzike i sarađivao sa puno ljudi, tako sam se setio i njih. Osim toga, često sam na nastupima izvodio njihove stvari jer stvarno zvuče sjajno uživo i onda sam pomislio da treba da uključim i pravu stvar, tj. njih. Na kraju, rekao bih da je to sve bilo zapisano u zvezdama.
* Muzikom ste počeli da se bavite još dok ste studirali na Univerzitetu Mičigen. Da li možete da se setite svog prvog nastupa?
- Da, mogu, bilo je to u Detroitu sa „Stooges“, bili smo predgrupa nekog benda. Nosio sam aluminijumsku afro-periku, koju sam sam kreirao, lice sam ofarbao belom bojom i nisam imao obrve, a obukao sam i žensku trudničku haljinu, ispod koje sam nosio satenske pantalone i cipele za golf, na kojima su se nalazili pipci koji su bili povezani sa zvučnicima, pa sam vukući noge davao šuškavi ritam dok sam pevao. Na toj svirci sam svirao na nekoliko instrumenata koje sam sam izumeo, čudne trube, onda nešto što je ličilo na mašinu za vetar i proizvodilo praskave zvuke. Bili smo zanimljivi ljudima jer smo bili drugačiji.
* Kako ste odlučili da nastupate pod imenom Igi?
- Bio sam u bendu koji se zvao „Iguanas“ i video sam neku sliku iguane za koju sam mislio da je kul. Ta slika je, kada sam bio tinejdžer, promovisala film „Night of the Iguana“. Ta iguana mi je izgledala neranjivo, neobično. Ime Igi je došlo kasnije kada sam već svirao u drugom bendu, jer su me ljudi iz zezanja zvali Igi.
* Da li se sećate prve ploče koju ste kupili?
- Da, naravno da se sećam. Album se zvao „Red river rock“ od Džonija i „Hurakejns“. Koštao je 99 centi u prvom tržnom centru koji su otvorili u Mičigenu. Bio sam jako uzbuđen kada sam video da imam dolar i da mogu da kupim ploču. Džoni Keš je svirao saksofon u bendu, a pevao je neki plavi sa dugom plavom masnom kosom. Više nemam tu ploču, ali imam nekoliko stotina ploča. Još uvek čuvam originalnu ploču „St. Pepper“ slavnih „Bitlsa“.
* Da li su to bendovi koji su uticali na vas?
- Ne... ja sam bio u muzici i pre nego što sam slušao rok. Ušao sam u muzičke vode još u školi, kroz neki školski program. Voleo sam sve vrste muzike, sving kao klinac. Moji roditelji su imali ploče, sving i Benija Gudmana, Glena Milera, takođe sam voleo klasiku - Ravela i Debisija, Bartoka, Dvoržaka, sve je to divna muzika koja me pokreće. Volim pop muziku. Kasnije je došao rokenrol, a kao stariji, razvio sam poseban ukus.
* Koji su vam planovi posle turneje, novi album?
- Možda album, imam novu muziku. Radio sam muziku za neki dokumentarac o piscu Mišelu Velbeku. To nije rokenrol, više je džez, pa čak i balet. Osim toga, voleo bih da snimim nešto s „The Stooges“, ali ima vremena.
* Videćemo vas sutra na Tašu. Šta očekujete?
- Bolje bi bilo da bude je... dobro. Luda noć rokenrola.
U Beograd sa devojkom
Igi Pop je muzičku karijeru započeo svirajući bubnjeve u nekoliko srednjoškolskih grupa, a nakon što je napustio studije osnovao je svoj prvi bend. Svoje muzičko stvaralaštvo obogatio je i neobičnim scenskim nastupima, a poznat je kao jedan od izumitelja stejdž dajva (skoka u publiku). Poput mnogih drugih rok muzičara, ni Igi nije umeo da odoli porocima, a nedavno je izjavio da su droga i alkohol za njega prošlost i da se okrenuo zdravom životu. Inače, slavnom muzičaru će u Beogradu društvo praviti devojka, lepa brineta Nina Alu. Igi Pop i „The Stooges“ će u Beogradu promovisati album „The Weirdness“.



Нема коментара: