"Ko god je hteo da radi i zaradi - mogao je. Cena vožnje od Beograda do Novog Sada kretala se između 50 i 70 EUR“, kažu u beogradskom udruženju taksista. S druge strane, ni njihove novosadske kolege nisu prošle loše. Običnim danima taksi vožnja od novosadske autobuske ili železničke stanice do Petrovardinske tvrđave košta oko 300 dinara, a u vreme Exita cene u mnogim vozilima kretale su se i do 20 EUR.
Oni koji nisu našli smeštaj u kampu u kom je bilo oko 10.000 ljudi, smestili su se u hotele, kuće, stanove, a kao i prošle godine, tražnja je bila veća od ponude. Cene kreveta kretale se u proseku između 20 i 40 EUR zavisno od kvaliteta i udaljenosti od Petrovaradina.
Najskuplji stanovi i kuće su bili oni pored Dunava, a generalno posmatrano, stanodavci su po danu zaradili oko 130 EUR.
Inače, prosečna cena mesečnog iznajmljivanja stana u Novom Sadu je oko 200 EUR.
B92 Biz donosi i izjavu 67-godišnje Danice Marić, koja je pored Tvrđave prodavala krofne i kuvani kukuruz i koja je za prva dva dana zaradila sumu u iznosu svoje penzije od 12.000 dinara.
Strani gosti, uglavnom Britanci, u raznim anketama su izjavljivali da su u vreme festivala potrošili između 150 i 450 EUR, dok su domaći posetioci koji su plaćali prevoz, piće i hranu potrošili u proseku po 200 EUR.
Posetioci iz Britanije Srbiju smatraju "jeftinom" državom."Mnogo je jeftinije pivo ovde nego u Engleskoj. Novac koji ostavim za jedno veče u pabu kod kuće, ovde potrošim za četiri dana“, rekao je jedan Londonac.
Pošto su se stranci većinom hranili po kafićima i restoranima, pojedini ugostitelji su došli na ideju da znatno povećaju cenu, što se izgleda nije svidelo domaćim posetiocima koji su se žalili da za parče pice moraju da izdvoje 200 dinara.
B92 Biz postavlja pitanje šta će organizatori, država i sponzori, koji su ove godine u festival uložili oko dva miliona EUR, preduzeti kako bi sledeći Exit bio još bolji. "Govoreći o tome, možda nije loša ideja da se razmisli o prevozu stranih gostiju", kaže se u analizi.
Procene govore da je na ovogodišnji Exit preko 80% Engleza stiglo, kao i prošle godine, low-cost avioprevozom do Budimpešte i Zagreba, a zatim autobusima i vozovima do Novog Sada.
Postavlja se pitanje zašto se ti letovi ne bi mogli organizovati do beogradskog aerodroma Nikola Tesla, jer bi to dodatno podiglo zaradu od stranih turista koji u sve većem broju ovom prilikom dolaze u Srbiju.
Нема коментара:
Постави коментар