6. 2. 2012.

Spotify: Muzička industrija ulazi u svoje zlatno doba

Osnivač popularnog muzičkog servisa odbacuje kritike da internet servisi kao što je njegov slabe prodaju abuma, i veruje da je situacija - sasvim suprotna
Izvor: MTV

U intervjuu za sajt Grammy.com, Daniel Ek, osnivač i izvršni direktor popularnog muzičkog servisa Spotify, odgovarao je na pitanja o tome kako vidi stanje u muzičkoj industriji i ulogu servisa kakav je njegov. Ek kaže:
- Verujemo da je deljenje muzike među korisnicima veoma, veoma važno za naš posao. Ustanovili smo da što se više muzike deli među našim korisnicima, brže rastu njihove muzičke arhive. A što brže rastu te muzičke arhive, oni će i brže postajati korisnici koji plaćaju za servis.
Lično, imam više optimizma u vezi budućnosti muzičke industrije neko ikada ranije, i verujem da muzička industrija na neki način ullazi u svoje zlatno doba.

Ek se ovrnuo i na tvrdnje pojedinih izdavačkih kuća da Spotify i slični muzički servisi dovode do opadanja prodaje albuma - on kaže da podaci govore upravo suprotno:
- I za one koji veruju da će prodavati više albuma ako ih nema na Spotify - ne postoji ni jedan jedini podatak koji bi potkrepio tu ideju. Zapravo, sve informacije koje imamo upućuju na zaključak da streaming servisi pomažu prodaju albuma. Prodaja albuma je 2011. u SAD po prvi put posrasla posle 2004. - a upravo je 2011. u SAD lansiran Spotify. Veliki broj albuma koji su ove godine debitovali na prvom mestu liste albuma je paralelno lansiran i na Spotify.

Na kraju, Ek kaže da će kompanija nastaviti da traži načine da poveća procenat od zarade koji ide samim izvođačima, i veruje da će u budućnosti muzičari imati priliku da Spotify koriste kao "direktan i demokratski kanal" da dođu do svoje publike, koji je, pritom, za njih i profitabilniji od drugih.

Нема коментара: