13. 1. 2012.

Željko Bebek: Pevao Selmi posle 38 godina (video)

Željko Bebek se na HRT-ovoj emisiji nakon 38 godina susreo sa 83. godišnjom Selmom Borić kojoj je posvećena čuvena pesma "Selma“

Pesnik Vlado Dijak joj je 1949. godine posvetio pesmu "Selma", a Bebek je sa Bijelim dugmetom snimio 1974. godine.



- U to vreme pohađala sam Drugu žensku gimnaziju u Sarajevu, a moji roditelji su živeli u Zenici. Često sam sretala Vladu na ulici, a viđala sam ga i na korzou. Bio je zaljubljen u mene, ali ja to tada nisam znala jer mi nikada nije rekao. Jednom prilikom, kada sam odlazila kući, srela sam ga i on se ponudio da mi ponese kofere do železničke stanice. Tu smo se lepo rastali i, dok sam bila u kupeu, čula sam da govori: “Selma, ne naginji se kroz prozor”. Tek 1962. godine otac mi je poslao novinski članak u kojem je bila objavljena pesma “Selma” i tada sam shvatila da je posvećena meni – priseća se danas sredovečna Selma Borić, o kojoj je pretprošle godine Srđan Šarenac, autor iz BiH, snimio dokumentarac “Selma”. U filmu Selma Borić, dve decenije posle pesnikove smrti, kreće istim vozom kojim je pre pola veka pošla na fakultet u Zagreb, ali ovaj put ide da poseti grob Vlade Dijaka. Osim njenog, u filmu se mogu čuti svedočenja njenog bivšeg supruga Josipa, Vuka Krnjevića, Željka Bebeka, ali i Gorana Bregovića koji kaže da je u vezi te pesme najlepše to što je ona “jednu ženu učinila srećnom, jer u tome je sav smisao”.
“Selmu”, u izvođenju Bijelog dugmeta Selma Borić je prvi put čula 1975, u Zagrebu. Posle koncerta otišla je iza bine i predstavila se Bregoviću i družini rečima: “Pa, ja sam ta Selma”. U početku joj nisu verovali, ali su kasnije bili oduševljeni činjenicom da zaista postoji. Onda su počeli izlaziti novinski članci o njoj, a gostovala je i u mnogim emisijama.

 - Kada je Vlada došao u Zagreb da studira, još jednom smo se sreli na današnjem Trgu bana Jelačića. On nije ništa rekao, a ni ja. Samo smo se dugo gledali. Kasnije sam u jednim novinama pročitala da je on zbog mene došao u Zagreb na studije, ali nije imao dovoljno novca, te se ubrzo morao vratiti u Sarajevo. Mislim da je tada bio suviše zatvoren i plašljiv, a volela bih da mi je nešto rekao. Posle tog susreta sa Vladom mesec dana nisam mogla nikoga da vidim niti da učim. Nekako sam bolovala za njim.



U to vreme Selma je učila sa jednim kolegom sa fakulteta za kog se kasnije i udala, iako u njega nije bila zaljubljena. Razvod je bio neminovan. Za nju su i kofer i teret slavne pesme bili preteški, premda tvrdi da “s obzirom na to da je o meni napisana pesma osećam da ću i posle smrti živeti”. U međuvremenu se i sama bacila na pisanje. Pre tri godine objavljena je njena zbirka poezije “Selma putuje na fakultet”, u kojoj se nalazi i pesma “Sećanje na Vladu”.

Нема коментара: