19. 1. 2012.

Lollobrigida: Izašla iz "laboratorija" i spremila "Pilulu"

Ida Prester, liderica sastava Lollobrigida i poznata radio i TV voditeljica sa svojim sastavom u subotu 21. siječnja održat će veliki koncert u Tvornici kulture. Tim povodom s Idom sam se našao na intervjuu u Booksi. O dolazećem nastupu, počecima Lollobrigide, novom albumu, Dušku Lokinu, Bajagi, Alki Vuici i ostalim zanimljivostima u novom intervjuu
Autor: Nikola Burčul/Muzika.hr

21. siječnja Lollobrigida nastupa u Zagrebu. Što se može očekivati?
- Pravu disko feštu! Nakon par godina pauze i rada u 'laboratoriju' napokon smo izdali novu ploču, "Pilulu". Super smo sretni i zadovoljni, pa radimo proslavu za naše fanove i prijatelje. Degustacija je ove subote. Ovo nam je ujedno i prvi veliki samostalni koncert.
Iako postojimo već osam godina nikad nismo imali nešto ovako ambiciozno jer se ja nisam usudila. Sad imam ekipu kojoj vjerujem i pjesme s kojima sam zadovoljna. Svakom bendu su najosjetljiviji koncerti kod kuće, pričekali smo dok nismo sasvim sigurni u sebe. Osim toga uvijek osjećam mali teret, jer se moj bend ovdje u Hrvatskoj često doživljava kao neki side-kick TV voditeljice, mada je Lollobrigida nastala prije mog rada na televiziji. Pozvali smo u goste i super podršku. To su Nipplepeople i Diskobajagi. Nipplepeople je predivan electro-pop bend s kojim često nastupamo pred istom publikom, pa su bili logičan izbor za ovu dance-pop večer. A Diskobajagi je DJ set kojima je cilj svojim DJ/VJ mash-upima do kraja rasplesati publiku.


U kojim vas to drugim zemljama doživljavaju ozbiljnije?
- U Srbiji i Sloveniji, čini mi se. Tamo sviramo češće nego u Hrvatskoj, često i u velikim klubovima, poput kino Šiška u Ljubljani, Dom omladine u Beogradu. Kod nas su ljudima u sjećanju ostale dvije frikuše u vrećama za smeće koje skakuću na loše produciranu matricu. To je bilo prije šest-sedam godina. Sad su i dalje dvije frikuše, ali s ozbiljnim bendom i hrpom uloženog vremena i truda.
Nije više studentska zafrkancija, sad se od nas očekuje da isporučimo muziku, a ne samo kostime. U Srbiji i Sloveniji je doduše i jača ta elektro-pop-dance scena koja u Hrvatskoj postoji u tragovima.


Kada si to počela biti zadovoljna sa svojim pjesmama?
- Ja sam od početka zadovoljna pjesmama, svaka mi je posebna i priča priču o nekom dijelu života. Ali izvedba je bila problematična. Sad se napokon skupilo šest ljudi koji su pravi muzičari, imaju punk energiju, ali i ljubav prema '80-ima sintisajzerima, luckastim samplovima... nije ni čudo da sam ih morala tražiti u Sloveniji (smijeh). S ovim trećim albumom smo definitivno 'zakopali' svoj glazbeni smjer.
Za koncert su u prodaju bili pušteni paketi s majicom, ulaznicom i kondomima. Zašto?
- Zato što smo htjeli omogućiti ljudima da kupe majicu i kartu s popustom. I činilo se kao prikladan božićni poklon. To smo sami sklapali, radili mašnice i nosili u Rockmark.
U intervjuu iz 2004. izjavila si da si toliko razočarana nastupom Pixiesa u Ljubljani da si sigurna da Lollobrigida neće svirati duže od deset godina. Sad teče osma godina postojanja benda. Je li ovo završna faza?
- Da, sjećam se, Pixiesi su mi se činili na tom koncertu ko umorni gažeri. Bilo mi je bed, jer to mi je i dalje jedan od najdražih bendova ikad. Ako stvari prirodno umru, bolje ih je ostaviti zakopane. Lollobrigida je takav bend u kojem je neizvjestan svaki mjesec.
Svi sviramo iz gušta a za kruh radimo druge stvari. Moguće je da i ja sutra dobijem posao života pod uvjetom da se preselim u, ne znam, Moskvu ili Skopje, da basist zabrije na Hare Krishnu i ode u Indiju. Sve je to logično, normalno i svi smo spremni na to. Moji iz benda me često u šali mole da napokon rodim nešto da se svi oni mogu na koju godinu odmoriti (smijeh). Lollobrigida će trajati toliko koliko će nam biti zabavna cijela ta priča. Tada kad sam davala taj intervju mislim da nisam uopće slutila da će ovoliko potrajati. Nisam znala da ću naći sve te ljude s kojima se izvrsno kužim, i mislim da sam imala jebenu sreću.


2003. ili 2004. sam bio na prvom katu SC-a gdje je bila postavljena malena pozornica i odjednom je na nju izašao duo koji se predstavio kao Lollobrigida. Je li to bio jedan od vaših prvih nastupa?
- Da. Prvi smo imali na jednom tulumu, drugi kao predgrupa Mambo Kurtu u KSET-u i treći je bio taj. Tu cijelu seriju koncerta je organizirao Ante Perković, a na tom festivalu se izrodio i Ramirez. Eto, i izdržali smo malo dulje od njih (smijeh).
Zna li se ime novog albuma i broj pjesama? Tko je producent?
- Album se zove "Pilula" i ima trinaest pjesama. Na svakom našem albumu imamo druge producente. Prvi album su producirali Jure i Pavle iz Svadbasa – jedan intimistički homemade album. Drugi album je producirao Hrvoje Štefotić, tad je već postao 'ozbiljniji' pop, s pjesmama "Volim te" i "Moj dečko je gej". Ovaj treći album je najviše disco i plesan. Njegov divlji i dosta žestoki zvuk nam je osigurao slovenski producent Gregor Zemljić koji dolazi s party scene. On mu je dao jednu klupsku energiju.
Izjavila si da ne znaš pjevati. Što znaš svirati?
- Ajme koje rešetanje! Sviram dobro klavir, snalazim se na basu i autor sam tekstova i većine melodija pjesama, a bend aranžira. Znači nešto ko Huljić.
Dakle, možeš se nazvati liderom Lollobrigide?
- Da.

Kako je došlo do suradnje s Duškom Lokinom u spotu "Bivša cura"?
- Jednostavno sam ga nazvala. U spotu nam je falio mladoženja, jer smo već imali tri zgodne glumice. Mislili smo uzeti jednog glumca s Akademije, ali se nije javljao. Onda je došao trenutak iluminacije i došla sam na ideju da uzmem nekog neočekivanog. Duška sam znala jer sam radila s njim i znam da se voli zajebavati na svoj račun. Bez problema je došao na snimanje ravno sa svoje gaže u dva sata ujutro.


Što je bilo s projektom Alkaida koji si trebala napraviti s Alkom Vuicom?
- To je stvar koju smo snimili i koja nije nikad izašla van. Ja sam njoj uletjela prije par godina, upoznala se s njom i kazala joj da moramo nešto snimiti jer se ona zove Alka a ja Ida, pa da iskoristimo to Alkaida, da ne propadne. Nakon nekog vremena me nazvala i kazala mi da ima pjesmu. Ja sam se uplašila jer znam da Alka zna zabrijati po narodnim melodijama, a ja tu muziku nikad nisam kužila. World Music mi je stran, pogotovo domaći. Ali pjesmu je napisao njezin sin Arijan, skroz slatka electro-pop matrica. Pjesmu smo snimili, ali nikad nije objavljena. To je njena melodija i tekst, ne ulazim zašto je to odlučila stopirati ja ne znam. Vjerojatno je upala u neki drugi đir ili ima neke druge prioritete. Tu je gdje je.
Cijeniš rad Alke Vuice?
- Ja nju prvenstveno cijenim kao ženu koja se usudi neke stvari stresti svima u facu, čak i kad joj to nije najpametnije. Gospođa Vuica ima muda, mada o njenim raznim životnim odabirima možemo svašta misliti, ona stoji i iza svojih grešaka. A kad mi je pričala o tim tulumima njene mladosti – mi smo male mace prema tome. Ona je ultimativna partijanerica.

Je li ti žao što nisi odrastala u vremenu novog vala?
- Zašto? Da i ja probam uloviti Bregovića? (smijeh). Na neki način mi je žao, najviše zbog muzike: Denis i Denis, Videosex, Idoli... zametak velikog djela glazbe koje danas volim. Ovo je razdoblje praznije iako je veći pristup svemu. Tada je klincima glazba bila jako bitna, određivala je identitet osobe. A danas je klincima glazba soundtrack za napiti se i izaći vani. I to je ono što meni fali, ta subkultura i ideja da te glazba izgrađuje, koja se danas potpuno pogubila.


2009. Lollobrigida je u osvojila MTV nagradu Best Regional Act koju ti je u Berlinu uručio Bajaga. Kakav je bio osjećaj dobiti tu nagradu i kako je proteklo druženje s Bajagom?
- Ok, prvo jedno pa drugo. Prvo, Bajaga je odličan lik. To sam znala i prije nego što sam ga upoznala. Bili smo tamo u backstageu MTV-a, svi nervozni, a on nas pozove vani da lagano zapalimo hmm... cigaretu. Tamo je došao sa ženom i kćerkom, ali je bio totalno neopterećen nekim glupim, stereotipnim situacijama. Jedan oslobođen lik kojem ništa nije čudno i neugodno i nama je super sjeo.

Bajaga je na posljednjoj turneji nastupao s Jelenom Rozgom...
- Eto, to je propast subkulture, o tome sam ti malo prije pričala. To bi u osamdesetima čini mi se bilo prilično nezamislivo. Azra i Lepa Brena kombo.
A nagrada?
- Nas je obuzela euforija. Kad smo vidjeli koliko je ljudi glasalo za nas, oduševili smo se kao mala djeca. Čisti vjetar u leđa.

Lollobrigida ima svoje fanove, ali imate bogami i one koji vas ne vole. Smetaju li te komentari ispod vaših spotova na YouTubeu? Što bi im poručila?
- Ma to je zabavno. Najbolji nam je bio komentar ispod spota "Kompjuter": 'Gomila jebenih narkomana'. Mislim da smo se zbog njega odlučili na ime albuma "Pilula" (smijeh). Što bi nam smetali, tko ih tjera da gledaju naše stvari ako im to nije spika. Najbolje da ću trošiti svoje vrijeme i gledat spotove Škore i Maje Šuput i onda im kenjati ispod. Boli me, široko im polje danas, nemaš dva televizijska kanala koji te forsiraju s Miroslavom Ilićem pa da ga moraš gledati.


Što slušaš danas?
- Metronomy mi je na repeatu, slušam TV On The Radio, Hot Chip, Ki theory, Azari & III, The Kills...

Prije nekoliko godina preporučila si sljedeće knjige za čitanje: "Baš ti, baš tu" od Mirande July, "Korov je samo biljka na krivom mjestu" Stele Jelinčić, "Kratka povijest budućnosti" Jacquesa Attalija i "Doktrinu šoka" Naomi Klein. Razgovaramo u Booksi pa je prikladno pitati što si dobrog pročitala od tada što bi valjalo podijeliti s našim čitateljima?
- Alice Munro "Služba, družba, prošnja, ljubav, brak", Woody Allen "Puka anarhija" i Etgar Keret "8% ni od čega". Volim zbirke priča, kod romana izgubim nit jer čitam mic po mic, kad ulovim vremena. Ove knjige svakako preporučujem, meni su jako drage.

Нема коментара: