11. 12. 2011.

Neno Belan: Dotakao sam dva-tri vrha u karijeri

Jedan od najizvođenijih hrvatskih autora Neno Belan sa svojim bendom "Fiumens" stiže 24. decembra u sarajevski klub "Coloseum", gdje će održati još jedan u nizu koncerta za Božić
Izvor: A. Karaman/Dnevni Avaz

- To radimo svake godine pa je neki način postala tradicija. Organizatorima se sviđa da bude u tom terminu, a i nama paše. Super se osjećamo, uvijek bude odlična publika. Sarajevo poznajem vrlo dobro, dolazim više od 30 godina, tako da se osjećam super - govori Belan.
Kompilacija šansona

Osim što trenutno jako puno putujete, na čemu konkretno radite?
- Za nekoliko sedmica objavit ćemo kompilaciju "Oceani ljubavi" sa šansonama, koje sam izvodio deset godina na festivalu "Dalmatinske šansone" u Šibeniku. Tu je pjesme "Zar više nema nas" sa Massimom Savićem, "Rijeka snova" i ostale kompozicije premijerno izvedene na tom festivalu.
Kada ste već spomenuli Massima, ispričajte nam i zanimljivu situaciju kako je nastala vaša pjesma?
- To rado pričam. Prvo me Massimo nagovarao 15 godina da mu napišem pjesmu i onda sam pristao. Snimio sam je na brzinu i poslao mu demo snimku. Njemu se dopalo, ali mi je rekao da neće te godine raditi autorsku ploču već obrade. Nazvao me 2008. i tražio da mu pošaljem pjesmu.  Govorim mu da sam mu poslao prije tri godine i da nemam kopiju. Pitao je da li se sjećam teksta. Ma mislim kako ću se sjećati? Na kraju je tražio po kući i našao, i kada je ušao u studio, palo mu je na pamet da bi to mogao biti naš duet. Iako sam je zamislio samo za njega, otpjevali smo je zajendo, otišli na Šibenski festival, osvojili prvu nagradu stručnog žirija i dobili dva Porina. I danas je ta pjesma više nego uspješna.

Osvojili ste puno nagrada i Porina. Možete li izdvojiti najdraže?
- Teško je to, ali od pustih Porina dva su mi najdraža - za pjesmu godine te za album godine. Uspio sam pokupiti dvije najvažnie kategorije. Još mi je važna nagrada Društva skladatelja Hrvatske čiji sam i član. Meni je jako bitna, jer je nagrada mojih kolega iz struke. To je nagrada za životno djelo.
Nekoliko puta učestvovali ste i na Dori, ali nikada niste uspjeli otići na Evroviziju.
- Ne znam šta je razlog, a mislim da je sve to skupa spalo na niske grane. Nije to kao u zlatno doba Evrovizije. Nije ni praćeno niti je tog kvaliteta, a i izvođači su čudni. Meni se osobno ne sviđa, ja se više ne vraćam tamo.

Smatrate li da ste najveći uspjeh doživjeli kao frontmen "Đavola"?
- Dotakao sam dva-tri vrha u karijeri. Prvi je bio sa "Đavolima" 80-tih godina, pa onda 90-tih početak solo karijere i onda me nije bilo jedno vrijeme. Zadnjih pet godina opet doživljavam uspjeh.
Pozorišna predstava

Već 15 godina živite u Rijeci, odakle je i bend Fiumens.
- Pa da, značenje benda i jeste rijeka. Živim tu, pa i u Zagrebu, ali i Splitu zbog porodice. Tako da sam u nekom trokutu. Živim ovisno gdje sviram.

Zanimljivo je da ste radili i muziku za pozorišnu predstavu?

- To je predstava "Buratino", ruska verzija "Pinokija". Osim što sam napisao muziku, uživo smo svirali na premijeri. To je izvrsno iskustvo i druženje sa glumcima.

Planirate li neku saradnju sa izvođačima iz BiH?
- Ni sa Massimom nisam planirao, pa se dogodilo. I sutra da me nazove Dino Merlin, možda otpjevam duet s njim. Ništa nije isključeno, sve je nekako spontano. Takve stvari ne volim planirati, nego puštam da se događaju.

I evo za kraj, u februaru imate veliki koncert za Dan zaljubljenih u zagrebačkom Domu sportova.
- Moj cjelokupni život i rad posvećen je ljubavi. Sve su mi ljubavne tematike, druge nemam. Tako da mislim da će se publika naći u svim pjesmama. Ljubav nema veze sa privatnošću nego je to naša uloga.

Puno šetam

Rad u studiju, nastupi, putovanja... Gdje je tu slobodno vrijeme? 
- Kada ne putujem, družim se sa prijateljima, kao i svi drugi. Kuhamo, zezamo se, idemo na bilijar, gledamo film, relaksiram se i jako puno šetam.

"Dugo toplo ljeto"

Imali ste ulogu u spotu "Veseljko" grupe TBF.
- Oni su uradili rimejk mog spota "Dugo toplo ljeto" i predložili da im budem gost. Bilo mi je simpatično, zezali smo se i napravili dobru stvar. Momci su odlični, pratim njihov razvoj. Oni su sada ozbiljan bend, koji ima svoju publiku.

Rad u studiju

U svom studiju radili ste za "Let3", ENI, "Unlogic Skill" i brojne druge izvođače.
- Odustao sam od toga, jer mi oduzima puno energije. Kada bih radio samo kao producent, onda bi radio samo to, i ne bi imao vremena nizašta. Sada radim samo za sebe i eventualno pomognem nekom prijatelju.

Нема коментара: