Predstavljamo najzanimljivija retrospektivna i
kompilacijska izdanja koja i ove godine, možda i posljednji put računaju
na svoje mjesto pod borovima diskofila…
Autor: Ivan-Vanja Runjić/TPortal
Najprije nekoliko 'manjih' izdanja – Joss Stone ima tek 24 godine, ali je sa svoja četiri albuma (peti, 'LP1' objavljen je ljetos i ovdje nije zastupljen) već dogurala do retrospektive, 'The Best Of Joss Stone 2003-2009' (ocjena 6/10, izdavač: VIRGIN/DALLAS). Iako je na početku još i obećavala, tek sada pojavom, Adele i Rumer, vidimo koliko je Stoneica svojim starmalim glasom i pretencioznom 'old school' izvedbom zapravo inferiorna.
Kod nas manje poznati oregonski 13-člani sjajni retro world music (pritom se 'world' odnosi mahom na istočnu Evropu, Balkan, šansonu, canzonu i bossa novu) 'mali' lounge orkestar Pink Martini ima album 'A Retrospective' (ocjena 9/10, izdavač NAIVE/UNIVERSAL MUSIC), koji je 21 pjesmom povučenom sa sva četiri njihova dosadašnja studijska albuma pravo mjesto za početak jednog divnog prijateljstva. Nije loše spomenuti da su paralelno s ovom kolekcijom objavili i sjajan 'kolaboracionistički' easy listening album '1969' s japanskom pjevačicom Saori Yuki.
Rijetko kompilirani Pink Floyd imaju 'A Foot In The Door: The Best Of Pink Floyd' (ocjena: 8,5/10, izdavač: EMI/DALLAS), na kojoj ništa ključno ne nedostaje, a dolazi kao dio jednog većeg vala remastera. Budući da njihove stvari znaju biti ubitačno dugačke (primjerice 'Shine On You Crazy Diamond' u originalu traje dobrih 26 minuta), fanove bi ovdje mogle zasmetati izrezane, tzv. 'edit verzije'.
'National Treasures – The Complete Singles' naziv je besprijekorne dvostruke kolekcije singlova Manic Street Preachersa (ocjena 10/10, izdavač SONY/MENART), a pritom ne znamo odnosi li se naslov na sam bend ili na sadržaj albuma jer je apsolutno primjenjiv i na jedno i drugo. Svejedno, Manicsi su i internacionalno blago, a ova kolekcija daje sjajan presjek njihove 20-godišnje karijere i donosi jednu novu stvar, tipično manicsovski 'himniziranu' verziju 'This Is The Day' The Thea.
R.E.M. se opraštaju dvostrukim pregledom karijere nazvanim 'Part Lies, Part Heart, Part Truth, Part Garbage 1982-2011' (ocjena 8,5/10, izdavač: WARNER BROS./DANCING BEAR) koji prvi put na jednom mjestu okuplja stvari iz rane faze i kasnije, 'komercijalne' faze Warner, a donosi i tri nove stvari. Izbor su radili sami članovi banda, tako da nedostaje čak desetak važnih singlova iz 90-ih ('E-Bow The Letter', 'Drive', 'Find The River', 'All The Way To Reno'…) što je ipak ne čini definitivnom.
Sting je svojih 25 godina solo karijere obilježio maštovito nazvanom serijom izdanja '25 Years' (ocjena: 8/10, izdavač: A&M / UNIVERSAL MUSIC) koja nudi jednostruku, dvostruku i četverostruku varijantu, a bez novih stvari. Jednostruka nije vrijedna spomena ('The Best Of 25 Years' – svega 12 pjesama, ni približno reprezentativnih), dvostruka je značajno bolja i zapravo sasvim dovoljna, a bogata četverostruka samo je za kolekcionare. Nedostaje tu dosta stvari, no izostanak 'Let Your Soul Be Your Pilot' (sa svih formata) naprosto je neoprostiv…
Velemajstor piano-geek-popa Ben Folds svoju je 'The Best Imitation Of Myself: A Retrospective' (ocjena 9/10, izdavač LEGACY/SONY/MENART) također objavio u dvije verzije – 'običnu' jednostruku i raritetima i živim snimkama bogatu trostruku s dvije nove stvari. Tu svakako treba reći da ocjene koje smo ovdje dijelili, osim o kvaliteti uvrštenog materijala uvelike ovise i o 'reprezentativnosti' izdanja, ili jednostavnije rečeno – nešto je tu krnje. A u slučaju R.E.M.-a, Stinga i Bena Foldsa koliko god same ponuđene kolekcije bile prepune sjajnih trenutaka, teško je preći preko nekih važnih izostanaka. Tako bi i neka druga, 'prava' kolekcija Bena Foldsa bila čista desetka, o R.E.M.-u da se i ne govori…
Gorillaz su bez puno mudrovanja (iako i tu ima raznih formata, de-luxe-a, DVD-a i koječega), ali i bez novih stvari, skupili sve singlove sa svoja tri i pol albuma (od kojih je drugi, 'Demon Days' iz 2005. remek-djelo) i objavili 'The Singles Collection 2001-2011' (ocjena 8,5/10, izdavač PARLOPHONE / DALLAS). Ako je ovo zadnje što čujemo od njih (jer Damon Albarn je i dalje luđački aktivan na sto frontova, a izgleda da će i obnovljeni Blur zaživjeti) onda OK, ali ako nije, onda im je još debelo prerano za best of…
Нема коментара:
Постави коментар