30. 10. 2010.

Zoran Predin: Postao sam svoja suprotnost iz mladih dana

Zoran Predin završava novi studijski album, pa smo ga zamolili da ga predstavi, kao i koncert 18. studenoga u dvorani Kornati u Hypo centru na kojem će izvesti nove pjesme, ali zasvirati svoje najveće hitove u gypsy swing obradama
D. Jagatić/TPortal

* Prošle tek nešto više od godinu dana, a Zoran Predin već ima novi studijski album. Odakle taj napad kreativnosti?
Predin: Ne znam. Ja se mijenjam u svoju suprotnost iz mladih dana. Postajem uredan, radišan… Pisanje na drugom jeziku pokazalo se kao neka vrsta oslobođenja. Jednostavno, puno toga mogu lakše reći. Neke su teme o kojima mogu jednostavnije govoriti. Uvijek imam u mislima nekog svog kolegu koji bi mogao neku od ovih pjesama pjevati. Uglavnom, to je neko novo stanje i neka traje.

* Već smo nakon vašeg posljednjeg studijskog albuma 'Inventura' shvatili da ste postali jedan od najboljih hrvatskih tekstopisaca i pjesnika. Kako se zove novi album, kada izlazi i koliko je novih pjesama na njemu?
Predin: Album se zove 'Tvoj novi ja' s deset pjesama, od kojih je prvi singl 'Ti možeš smiješkom upaliti dan'. Tu su neke pjesme koje su jako osobne na univerzalan način. Znači, pjevaju na neki način o stvarima koje se u različitim generacijama ponavljaju i mislim da više-manje svatko zna o čemu pjevam i o čemu govorim. Dvije pjesme već je rezervirao Massimo za sebe, od kojih je jedan naš duet, a jednu će snimiti sam. Moram priznati da sam kao songwriter dobio puno komplimenata i da ću od sada vjerojatno češće pisati za druge kolege i izvođače. Nadam se da ćemo na proljeće zaokružiti taj projekt do kraja. Baš zbog toga što ću možda duet s Massimom ostaviti ipak na albumu, a pjesme koje su uzeli drugi moram zamijeniti novima. Vrlo mi je drago da je došlo do toga, ali zbog toga i album kasni jer smo ga planirali objaviti u 10. mjesecu, a objavit ćemo ga u trećem.

* U međuvremenu se od izlaska albuma 'Inventura' dogodio jedan tragičan događaj u kojem je vaš dobar prijatelj, rock kritičar i povjesničar umjetnosti Darko Glavan poginuo. Koliko tako tragičan događaj utječe na vas i vašu kreativnost?
Predin: Ja sam bio s njim u Varaždinu na tom koncertu Santane, gotovo do posljednjeg trenutka. Ne znam jesam li se još uvijek pomirio s time. Ja s njim još uvijek razgovaram, mislim na njega, susrećem ga kad mi se dogodi nešto lijepo. Jednostavno, tek se sada pokazalo koliko mi nedostaje. U tom smislu jer je bio toliko blizak i drag prijatelj da je znao pravovremeno reći: 'Ne seri', ili: 'Ovo je bez veze.' Sad mi to najviše fali.

* Napravili ste jednu nesvakidašnju, lijepu i originalnu gestu povodom predstojećeg koncerta poklonivši trima ženama s jedinstvenom karizmom posebno izrađene ogrlice. O čemu se zapravo radi?
Predin: 18. studenoga priređujem koncert u Hypo centru u dvorani Kornati koju Tvornica promovira pod nazivom Tvornica Deluxe, gdje idem 3. studenoga slušati i gledati Marizu, da vidim kako to funkcionira. Izazov tog prostora bio je da ga isprobamo, da ga pokušamo etablirati na način da bismo, uz komoditet koji nudi kao što je parkiralište i još neke tehničke pojedinosti, još nešto napravili. Onda sam napravio program koji sam nazvao Ogrlica hitova. Pjesme koje su, svaka posebno, došle na prvo mjesto raznih rang lista. Razmišljajući o tome dobio sam ideju kako bi bilo dobro da netko zna u ogrlicu utisnuti moje stihove ili naslove mojih pjesama. Onda sam pronašao Mateju Žugman koja radi s murano staklom i ona je to uspjela napraviti da to izgleda pristojno i na dodir fino. Razmišljao sam o tome da bi to bilo dobra prilika da zahvalim nekim ljudima, te sam odabrao Gabi Novak, koju znam već cijeli život, za jednu ogrlicu, Blanku Vlašić, koja me impresionirala preko televizije kada sam je pratio na natjecanjima, kroz njezine oči u kojima sam vidio i nebo i more… Potpuno je drukčija sportašica od svih ostalih, jednostavno kao neko biće s drugog planeta i vrlo je nadahnjujuća. I naravno, treća je Daniela Trbović, koju isto tako dugo vremena poznajem i susrećemo se svakih nekoliko godina u različiti konceptima. I nedavno smo bili zajedno na početku njezine nove emisije. Duhovita i vitalna. Uglavnom, njih sam tri odabrao. Kada materijaliziraš ideju na takav način, drago mi je da to nije izmišljeno iz neke nužde, već se jednostavno dogodilo. Ogrlice će se prodavati i na samom koncertu. Ako je to predmet koji će podsjećati nekoga na moj koncert, onda je to prava stvar.

Нема коментара: