6. 1. 2010.

Balkanski hip hop album godine: Tuzlanski rapper Frenkie nije više "mali od Ede"

Može li scena utopljena u industriju zabave, podneti autora s intrigantim porukama? Producent albuma Edo Maajka jako se dobro snašao na novom poslu

U doba kad je za širu javnost bio samo “mali od Ede”, iza zadnjeg versa svoje najjače pesme “Hajmo rušit” tuzlanski reper Adnan Hamidović-Frenkie ostavio je poruku “ništa nije gotovo, borba se nastavlja”.
Prošle su tri godine, Frenkie je objavio još dva albuma, ali očito nije zaboravio šta je obećao. Na četvrtom solo albumu “Protuotrov”, u produkciji Ede Maajke koji se dobro snašao na novom zadatku, Frenkie je još jedanput krenuo u obračun s nedodirljivima. Može li balkanska hip hop scena, koja je zajedno sa svojom publikom sve više utopljena u lokalnu industriju lake zabave, podneti autora s intrigantnim porukama? Skrivena ispod bezazlenog naslova, pesma “Haj to!”, naime, minuciozna je analiza svetog BiH trojstva mafije, politike i crkve ili džamije, te zasigurno neće biti omiljeno štivo gledalaca Big Brothera.

Frenkie ostaje jednako provokativan i posle naglog skoka s lokalnih na globalne teme u pesmi “Pametni i bogati”, bratski podeljenoj s Edom Maajkom i nemačkim reperom Paloneom koji zvuči kao izaslanik militantnih black blockera. Kad to Frenkie prevede na domaći jezik, dobijete stari pankersko-rastafarijanski slogan “Babylon’s Burning” prišiven na antiglobalističku odoru za ulične borbe. “Sanjao sam vojsku koja im san ubija i kako gori korporacijska industrija, sanjao da gori Hollywood i Rusija, sanjao sam da je izgorila Evropska unija”.

Na albumu “Protuotrov” ima još nekoliko hardcore sadržaja, ali to ne znači da su Frenkie i Edo ogrezli u antirežimski agit-prop i preko noći izgubili interes za najširi hip hop spektar. Već je hitoidna pesma “Noćna smjena”, logično izdvojena kao prvi singl i podebljana izvrsnim video spotom, daleko nadvisila sve što su drugi balkanski rapperi napravili u protekloj godini. Frenkie i Edo na par su mesta mogli i trebali povući odmerenije poteze.

Ljubavna pesma “Tebi” mogla je biti bolja da su u unikatnom sevdah-rap crossoveru s pevačem Damirom Imamovićem producirali njegov sevdah kao blues, a ne raspevani soul.

Нема коментара: