9. 5. 2009.

Beogradski sindikat: Funkcioneri su opet na tapetu

Popularni hip-hop sastav Beogradski sindikat već deset godina predstavlja jednu od najinteresantnijih grupa na sceni. Osim brojnih pesama kojima su skrenuli pažnju javnosti, članovi ove grupe angažovali su se oko brojnih problema kao što su oni oko Petog parka, Beogradske filharmonije, a trenutno snimaju novi album za koji kažu da će biti još jedna zajednička borba rečima i delima
Neven Džodan/ Blic

- Trenutno je aktuelan rad na novom albumu, koji se, nažalost, presporo odvija, zbog roditeljskih i poslovnih angažmana članova. Album je još uvek daleko od završne faze i ne bih davao najave, niti prognoze, samo bih izrazio ličnu želju da ga uradimo do kraja ove godine, u kojoj smo proslavili desetogodišnjicu osnivanja benda - kaže Boško Ćirković Škabo, član Beogradskog sindikata.

* Šta publika može da očekuje od vašeg novog albuma?
- Publika može da očekuje viđenje života ovde i sada deset inteligentnih (sada već relativno) mladih ljudi, izneseno u formi njihovog doživljaja hip-hop muzike. Ne postoje zaokreti, samo logičan napredak, koji dolazi s godinama rada. Nikada mi nismo pravili nekakve zaokrete, suština je ista od početka: „zajednička borba rečima i delima!”. To je, po meni, jedan od naših kvaliteta.
* Da li će u pesmama biti i osvrta na društveno-političku situaciju?
- Kao što sam rekao, inspirišu nas naši životi. Politika i političari su, nažalost, nezaobilazan deo naše svakodnevice. Šta političari da očekuju? Najbolji srpski hip-hop!

* Dosta pažnje je skrenuo vaš nastup u Beogradskoj filharmoniji. Kako je došlo do vaše podrške ovoj instituciji?
- BS, pre svih Ognjen i Feđa, u kontaktu su sa Ivanom Tasovcem već duže vreme, mnogo pre pomenute situacije. Imali smo dogovor da nešto uradimo zajedno, pesmu, nastup… Kada je konflikt između ministra kulture i direktora Filharmonije u ostavci buknuo, odlučili smo da izrazimo podršku, po nama, pravim vrednostima u srpskoj kulturi. Na jednoj strani imate neprofitabilnu, visokokulturnu i dobro organizovanu instituciju, a sa druge pop projekte koji bi u suštini trebalo da se samofinansiraju… Gde biste vi usmerili budžetska sredstva i ko vas to pita? Nakon toga je došlo i do zajedničkog koncerta zahvalnosti za pruženu podršku, što je za sve u Beogradskom sindikatu bilo ostvarenje još jedne sa spiska životnih želja.

* Angažovali ste se i oko zaštite Petog parka.
- Mi smo se samo priključili borbi ujedinjenog komšiluka. Pomogli smo u delu ponovnog skretanja pažnje sugrađana, putem medija. Pomogli smo i organizacijom besplatnih koncerta i gostovanja drugih ljudi iz javnog života. Komšije su u stvari ti koji su svoju dugogodišnju borbu krunisali uspehom, koji će, nadam se, biti potvrđen i donošenjem novog regulacionog plana koji će prostor Petog parkića vratiti na status parka i dečjeg igrališta. Lično mi je ta akcija nešto na šta sam najviše ponosan od kada sam u Beogradskom sindikatu. Bilo je opasno, bilo je napetih momenata, ali pobedila je prava stvar.

* Da li smatrate da bi javne ličnosti trebalo više da se angažuju u sličnim akcijama?
- Naravno da smatram, makar svako u svom užem okruženju. Pa mi smo „javni” upravo zahvaljujući podršci okruženja. To na stranu, gde bi mi se sin sutra igrao ako bismo samo okretali glavu pred ovakvim stvarima jer su građevinska i ostale mafije jače od nas građana. Nisu: plaše se medijske pažnje i mi smo svakako brojniji!
* Kakvo je vaše viđenje domaće muzičke scene?
- Ne gledamo mnogo na muzičku scenu, iskreno. Čak sebe i ne vidimo kao profesionalne muzičare. Lično sam veliki fan Marlona Brutala, veliko mi je zadovoljstvo što smo nedavno uradili odličnu pesmu zajedno. Ali ne vidim da bi mogao postati svima dopadljivi mejnstrim pošto predstavlja svoj blok do kraja. Sviđa mi se puno drugi album mlađih hip-hop kolega THCF. Takođe, PGP je objavio niz odličnih izdanja: „Brejkersi”, KKN, 357, S.A.R.S... Skidam kapu „Van Gogu”, niko se kao oni ne bori i ne ulaže u svoju muziku... Evo, dok odgovaram, vidim da ima kvaliteta na sceni (smeh).

Нема коментара: