9. 1. 2009.

Facebook: Pozdravlja vas Mile Kekin, al juče


Facebook je postao mesto obaveznog svakodnevnog druženja miliona mladih ljudi diljem sveta
Glas. ba

Nećemo sada lamentirati nad činjenicom da većina njih intenzivniji život vodi u virtualnom umesto u stvarnom svetu (s već poznatim posledicama). Tek usput: već u legendu ulaze priče o dvoje mladih koji se pronađu na mreži, a kada otkriju da sede u istom internet klubu, umesto da nastave uživo da brbljaju, prekidaju vezu i traže novog "prijatelja".
Ali, pravi je fenomen postala sve češća pojava brojnih muzičkih zvezda na društvenim mrežama, ali – pod njihovim imenom se javljaju, zapravo anonimne osobe.
Ne tako davno je Gibonni objavio da nema svoj profil na Facebooku i da ne zna ko ga je otvorio u njegovo ime, a isto to je ponovio i Zvonko Đukić Đule lider grupe Van Gogh pre nekih mesec dana. Ovih dana se u svom redovnom blogu na tportalu oglasio i Mile Kekin iz Hladnog piva.
"Ja, Mile Kekin, nisam na Facebooku! Zašto? Nema potrebe jer ima već desetak Mile Kekina i neki od njih koriste prvo lice jednine kad odgovaraju svojim prijateljima", kaže pevač u svojoj rubrici "Blog te mazo".
Virtualno druženje na mreži, dakle, poprima novu dimenziju. S jedne strane anonimusi se pretvaraju u zvezde, kompenzirajući sve ono što u stvarnom životu ne mogu postići, a na drugoj – hiljade drugih bezrezervno veruju da se te "zvezde" upravo njima obraćaju, da su baš oni zaslužili takvu počast i da oni, eto, nisu toliko beznačajni kako im se ranije činilo.
Pouka? Budaleština je i pokušati ga davati. Niko od onih koji su se ufurali u ovaj film neće odustati šta god neko o tome govorio. Možemo samo žaliti što bezličnost postaje još "prefinjenija", ali takođe i nadati se da će domaći muzičari početi da koriste ovaj fenomen u svoju korist. To znači, da će se sami intenzivnije prilagoditi novom mediju.
Jednom prilikom smo se bavili pregledom web stranica domaćih izvođača i utvrdili da većina nemaju čak ni vlastiti portal – što je za današnje vreme, ipak, nonsens.
Tek retki, među kojima je, recimo, Rambo Amadeus, gotovo svakodnevno stvarno komuniciraju sa svojim fanovima. Na njegovom portalu www.ramboamadeus.com zaista će vam se lično obratiti on, Mega Car. Ostali i dalje ozbiljno ignorišu internet populaciju. Nije li i to jedan od ključeva za odgonetanje zašto imamo ovakvu muzičku scenu?

Нема коментара: