6. 1. 2009.

Bajaga: U 2009. godini novi album


Momčilo Bajagić-Bajaga planira u 2009. godini da četvrt veka karijere sa Instruktorima proslavi objavljivanjem novog albuma i nizom velikih koncerata u Srbiji i regionu

- Što se mene tiče, ja mogu da proslavim jubilej od trideset godina rada na našoj muzičkoj sceni jer sam pet godina pre solo karijere svirao ritam gitaru u bendu Riblja čorba. Prošlo je trideset godina bukvalno kao tren. Imam utisak kao da sam negde izgubio čitavu deceniju zbog onog teškog perioda devedesetih. Zemlja u kojoj sam svirao u te tri decenije je četiri puta promenila ime. Promenio sam šest pasoša i četrnaest diskografskih kuća, rekao je Bajaga beogradskom dnevniku Blic.
Bajaga otkriva da je za sada sam radi bazične pripreme za novi album, odnosno demo snimke u koje za sada još uvek nije uključio druge muzičare ili producenata.
- Mnoge kolege muzičari iz cele bivše Juge me zovu da im napravim poneku pesmu, ali u ovom trenutku želim da uradim prvenstveno neke pesme za mene. Voleo bih da sledeće jeseni izađe i album i da napravimo nekoliko velikih koncerata. Na proleće ćemo imati turneju u Australiji i Kanadi, najavljuje Bajaga.
U razgovoru za Blic, Bajaga je otkrio i da je njegova pesma “Pustite me druže” sa prvog albuma “Pozitivna geografija” (1984), zapravo bila predviđena da se pojavi na danas kultnom albumu beogradske novotalasne scene “Paket aranžman” (1981).
- Osamdesetih godina sam svirao u Ribljoj čorbi. Bora i ekipa nisu bili u fazonu nove muzike koja je tada bila moderna u Beogradu i svetu. Ali ja sam generacijski zaista pripadao talasu nove muzike. Dok je Bora Đorđević bio u vojsci, imao sam bend Frka sa (kasnijim basistom Instruktora Miroslavom Cvetkovićem) Cveletom i napravili smo pesmu „Pustite me druže”. Ta pesma je trebala da se nađe na kompilaciji „Paket aranžman”, ali sam odustao jer sam ubrzo potom snimio solo album „Pozitivna geografija” na kom se našla i ta pesma, priseća se Bajaga.
Vođa Instruktora otkriva i koje za njega imaju posebno značenje:

“Poljubi me”To je pesma sa mog prvog albuma koju sam posvetio mojoj tadašnjoj devojci, a današnjoj supruzi Emi. To je zaista prva ljubavna pesma koju sam napisao. Pre toga sam pisao uglavnom šaljive pesme, ali to mi je bila prva ozbiljna. Zaista mi je važna ta pesma, Ema i ja tek smo bili profurali, a potom sam ubrzo ušao u studio i snimio je uz pomoć Kornelija Kovača. Bio sam pun sebe što sam u studiju snimio svoju ljubavnu pesmu. Malo sam se stideo, ali sve je prošlo u najboljem redu. Kad si mlad, malo ti je neprijatno da pokazuješ takva osećanja, lakše ti je da pevaš neku anarhističku pesmu.

„Dobro jutro, džezeri” - Pesmu ću pamtiti zbog toga što sam sarađivao sa vrhunskim džez muzičarima. Svirali su mi Stjepko Gut, Kornelije Kovač, Mića Marković, Vlajko i Mačak. I dan-danas ta pesma zvuči jako dobro.

„Strah od vozova”To je pesma sa albuma „Jahači magle” koja je meni lično veoma draga. Ponovo smo je vratili u repertoar benda i sjajno zvuči u novom aranžmanu. Na albumu je u toj pesmi svirao gitarista Riblje čorbe Rajko Kojić. On je zaista svirao na jedinstven način i mislim da se to čuje u toj pesmi. Od njega sam zaista puno naučio o sviranju gitare.

Нема коментара: