18. 12. 2008.

Darko Rundek: Ne rastura Cargo orkestar


Darko Rundek održao je u sredu popodne pred koncert u Sava centru konferenciju za novinare gde je rekao da nema govora o raspadu Cargo orkestra i najavio da se nada da će se iduće jeseni pojaviti njegov novi album

- Zapravo mi nismo ni prve ni jedine žrtve potrebe medija da istaknu najspektakularnije stvari, koje često izvrnu da postanu još spektakularnije, počeo je Rundek obraćanje brojnim novinarima u beogradskom hotelu “Kontinental”.

Rundek: - Bio sam rekao, kad su me zvali iz Long Play-a da radim koncert, da je ovo vjerojatno jedan od poslijednjih koncerata Cargo orkestra u ovom sastavu. Međutim povodom te najave da je ovo najvjerojatnije jedan od poslijednjih koncerata u ovakvom sastavu izašli su naslovi da se Cargo raspada. To nisam nikad rekao, i poslije mi se činilo glupo da demantiram, jer nikad ne znaš koji ti je koncert poslijednji. Cargo je grupa ljudi koji su jake osobenosti i nisu samo vezani uz bend. Imaju projekte koji su sa Cargom paralelni, koji ga obogaćuju i proširuju zajednički fundus asocijacija i muzičkih otkrića. Svi projekti variraju. Neki su zahtijevniji i u jednom trenutku mi se učinilo da neki ljudi neće moći uskladiti svoje osobne projekte i rad sa Cargom. Međutim, kako se stvari mijenjaju, sad su se ti projekti malo olabavili i Cargo je opet tu kakav je. Da li je ovo poslijednji koncert Carga kakav je? Nije sigurno. Sigurno je da je poslijednji koncert ovog repertoara, jer nam je zadnji studijski album izašao prije dve godine i vrijeme je da krenemo u novi studijski album, što je za mene zanimljivo kao autora. Može se dogoditi da album krene u nekom pravcu koji nije potpuno nalik Cargu kakav je danas. Može nas odvesti prema nečemu drugom. Spektakularna najava o kraju Carga, osim ako se neka nesreća ne dogodi ne daj Bože, ne stoji.

Novinari: Živi album “Live in Dom omladine” je jako dobar. Kako je raditi sa producentom Maretom Vukmanovićem iz Novog Sada. Postoji li mogućnost da se album pojavi u prodaji u Hrvatskoj i Sloveniji?

Rundek: - Album izlazi u Hrvatskoj (za Menart) a moguće da će ga uzeti i još jedan belgijski izdavač, tako da će se pojaviti i vani. Za mene je Mare bio otkriće. Počeo sam miksati album i mjesecima sam sjedio pri tom miksu, kako volim sjedit i raduckat’ na zvuku. Međutim pokazalo se da ne vidim to dovoljno objektivno i bilo je dobro da tu bude čovjek koji nije iz Carga, koji bi to finalno smiksao. Radeći muziku za predstavu “Brod za lutke” u Novom Sadu upoznao sam Mareta. Isplanirali smo CD sa songovima iz predstave i pokazalo se da je za mene bio otkriće kao vrstan producent. Bilo je prirodno da moj “Gordijev čvor” oko miksanja presječemo. Zajedno smo miksali, a ja sam imao puno povjerenje u njegovo mišljenje i rad.

Novinari: Nedavno si u Puli na Sajmu knjige predstavio prošireno izdanje svoje zbirke poezije “Duhovi”. Hoće li se to pojaviti u Srbiji i kad se može očekivati taj tvoj novi album?

Rundek: - Planiram praviti bitno novo izdanje koje neće biti džepno kao što su bili “Duhovi”, nego stvarno monografiju koja će sadržavati fotografije i jedan CD, da damo knjizi više zanimljivosti i digniteta”. “Za novi album, sad mislim da ću u januaru početi vaditi stvari iz vreće. Ja godinu-dvije obično samo bacam skice u jednu, ja to zovem vrećom, jer nosim diktafon sa sobom i bilježim tekstove. Od januara počinje baš onako oštar rad na tom albumu, pa pretpostavljam da bi mogao izaći negdje na jesen slijedeće godine. Ja se nadam.

Novinari: Kako napreduje projekat BetWeen sa violinistkinjom Cargo orkestra Isabel?

Rundek: - BetWeen sad polagano kreće i nadam se da će biti prilike da sviramo. Ovo što smo radili na Sajmu knjiga u Puli bilo je stvarno ohrabrujuće. Pojavljuju se neki novi elementi i tenhologije i to me jako veseli. Možda bi Isabel nešto rekla o tome? Isabel: “BetWeen je igra između forme i identiteta. To je neka vrsta slobodnog prostora u koji pokušavamo ući i pozvati druge ljude da uđu sa nama. Ulazimo u potpuno nepoznat prostor, potpuno nepripremljeni, slobodni od prethodnih događaja. Pokušavamo shvatiti šta se dešava u procesu stvaranja formi i pokušdavamo da izvučemo neka isustva iz tih procesa. Idemo da pokušamo izmisliti novu muziku sad i ovdje. To je izazov.

Novinari: Kako će izgledati večerašnji koncert u Sava centru?

Rundek: - Uvijek imamo okvirnu set listu koja se često promjeni na licu mjesta. To je jedan od kvaliteta naših koncerata. Može se prilagoditi trenutačnoj potrebi da se nešto drugo odsvira u datom trenutku. Ideja je da koncert bude rezime jedne faze rada Cargo orkestra, neka vrsta Best of-a. Tako da će se tu naći sve pjesme koje publika rado čuje, a i mi ih rado sviramo. Uvijek mi je žao neke pjesme izostaviti i nadam se da smo napravili izbor koji će biti ok.

Нема коментара: