26. 12. 2008.

Bajaga tuži PGP RTS


Popularni kantautor Momčilo Bajagić Bajaga, rešio je da tuži muzičku kuću PGP RTS, jer su izdali album „Gde stižu moja sećanja”, kompilaciju njegovih hitova, bez njegove dozvole
Autor: V. Đurić Đura/Blic

- Trenutno imam veliki problem sa muzičkom kućom PGP RTS. Rešio sam da ih tužim zbog objavljivanja kompilacije mojih pesama bez dozvole. Prvo me niko nije ni pozvao da mi kaže da će ta kompilacija izaći, niko se sa mnom nije konsultovao oko izbora pesama, što je najgore - izgrešili su imena pesama na omotu, koji je takođe odvratno urađen - priča ogorčeno poznati roker i objašnjava:
- Ne radi se tu toliko o parama, jer u diskografiji ionako trenutno nema mnogo para zbog interneta i piraterije. Radi se o elementarnim pravima autora. Moja pesma, koja se zove „Od kada tebe volim”, kod njih se na albumu zove „Od kada tebe ne volim”. Potpisali su mene kao autora aranžmana na pesmama za koje je aranžmane radio Voja Aralica, a na toj kompilaciji ima još podosta grešaka, koje zaista govore o amaterskom pristupu tom poslu.
Bajaga je angažovao i advokate koji proveravaju kako je do svega došlo, a razočarano priča da je na albumu još sijaset grešaka.
- Kompilacija se zove „Gde stižu moja sećanja” po jednoj mojoj zaista manje poznatoj pesmi, a na omot su stavili neku moju staru sliku, zamuljanu i zafarbanu zelenom bojom, tako da izgleda zaista kao da je neko namerno hteo da se poigra sa mnom. Ljudi koji su to radili pozivaju se na prava koja su autori dali PGP-u, a koja je u međuvremenu otkupila kompanija „Zmex”. Moji advokati će proveriti te transakcije, jer je tu izgleda u pitanju nešto što nije rađeno legalno. Prvo bi trebalo valjda autore pitati da li žele da otkupe svoja prava - priča Bajaga i dodaje:
- Stoga sam naložio advokatima da tuže PGP. Prvo da provere te stare ugovore sa mnom na koje se pozivaju, a potom da zaista otkriju poslovanja PGP-a sa tim fantomskim „Zmexom”, kao i sa nekakvom firmom „Enter plus” koja je takođe uzela deo autorskih, proizvođačkih i izvođačkih prava.
Bajaga kaže da je i sam planirao da izda kompilaciju hitova povodom jubileja benda, ali da je sada ta ideja propala.
- U svemu ovome, još jednom napominjem, ne radi se toliko o parama, koliko o mojim elementarnim pravima kao autora. Mislim da su kompilacije koje pirati nelegalno povremeno objave urađene neuporedivo profesionalnije. Ja sam lično povodom dvadesetpetogodišnjice postojanja benda zaista planirao da napravim jednu reprezentativnu kompilaciju, dupli CD sa dobro opremljenom pratećom knjižicom. Ovako su mi upropastili takvu mogućnost i prevarili i mene i moju publiku - zaključuje Bajaga.

PGP: To je nesporazum
- Mogu da vam kažem samo da je u pitanju nesporazum. Kompilaciju su radili ljudi veoma bliski samom Bajagi i prosto nisu na vreme stupili u kontakt s njim - ispričao nam je portparol PGP-a Dragan Šaranović i objasnio da će se narednih dana pozabaviti tim slučajem.

Нема коментара: