Autor: Neven Džodan (Blic)
– Koncert je u okviru Džez festivala, i to je ponoćna svirka, jedan manji koncert prosto za sladokusce koji žele da čuju šta mi to novo stvaramo, a vremenom će naravno biti još mojih samostalnih koncerata – kaže Antonije Pušić, poznatiji kao Rambo Amadeus, i objašnjava naziv albuma „Hipišizik metafizik“.
– To je intiman naziv albuma „Hipišizik metafizik“. Znate, svaki pesnik peva o sebi, tako da je prosto to neki beg od nemogućnosti da se čovek uhvati u koštac sa sve kompleksnijim i komplikovanijim životom koji donosi savremeni svet, u neku hermetičnost – priča on, i dodaje:
– Ovaj album se razlikuje od drugih utoliko što je u njemu još dodatno smanjeno udvaranje ljudima koji hoće laku zabavu i u tom smislu je taj album hermetičniji, zatvoreniji, teže svarljiv i nije za adolescente. Prosto, šta da radim, imao sam želju da napravim jednu ploču koja nije za adolescente nego je za moje vršnjake, starije, mlađe… tako da, u tom smislu mi se čini da je ovo jedan generacijski album jer su dileme i teme koje su mene lično zaokupljale zapravo prenesene na album. Ja nisam radio album razmišljajući o tome kakva je to pesma koju treba da napravim da bih završio na Evroviziji i da bi bio prvi na top-listi neke petparačke televizije – otkriva popularni pevač, i dodaje da ga inspiriše uspostavljanje jednog sistema vrednosti u kome ne bi bio dominantan poluprimitivni šou-biznis.
– Znate i sami kako su istorijski trenuci bili loši. Prosto u tim geopolitičkim, geostrateškim, tektonskim poremećajima, mi smo jedan mali segment društva, a svi talasi istorijskog mora su bili previše uzburkani za naš mali čamac koji se zove šou-biznis, Međutim, čini mi se da se sada stvara opet jedan poslovni ambijent za šou-biznis i u tom smislu ja, iako stariji, zreliji i sa manje volje da zapravo skačem na daskama koje život znače, ipak ne mogu da odolim tom izazovu da ne surfujem na talasu povoljnog spleta okolnosti koji će zapravo pomoći da se opet uspostave pravila i sistem vrednosti u kome će omladina voleti duhovite i inteligentne sadržaje, gde će polako prerasti ovaj tupavi nepismeni poluprimitivni šou-biznis – objašnjava Rambo, koji je nakon albuma „Psihološko-propagandni komplet M-91“ iz 1991. godine ponovo objavio album za PGP.
– Napravio sam ugovor sa PGP-om za ovu ploču i kao što ja stimulišem PGP da radi što bolje i on mene stimuliše da radim što bolje. To je prosto jedan brak koji je armiran interesima i u tom smislu mi jedni drugima želimo sve najbolje. Ono što me je zaista oduševilo jeste da su PGP-u razumeli da je sada vrlo važno da se usvoji tehnologija digitalizacije svih zapisa koji postoje unutar kuće koji bi onda onlajn mogli da se prodaju u svetu. Čitav magacin PGP-a bi u tom slučaju bio pristupačan ljudima koji žive u Japanu i na Aljasci koji će moći da kupe nešto i što će opet vratiti sjaj i slavu PGP-u jer on ima taj zlatni rudnik od 30.000 različitih naslova od džeza, etna, zabavne i klasične muzike. Tako i album „Hipišizik metafizik“, putem elektronskih prodavača zvuka, dijaspora sa bilo koje tačke planete može bez ikakvih problema da louduje i da plati za to, naravno – zaključuje Rambo Amadeus.
Muzika na vetar
– Instrumenti na vetar su u suštini duvački instrumenti i oni postoje već duže vreme. Još u praistoriji čovek je duvao u šuplje kosti. Ideja je zapravo u tome da se promoviše novi kvalitet upotrebe čovekovog mozga, znači sve što imamo oko sebe može da se upotrebi na jedan novi kvalitetniji način, pa tako i vetar. Njegova snaga može da se zauzda na različite načine, od toga da su jedrenjaci bili vrlo udobna prevozna sredstva koja su potpuno besplatno mogla da putuju pre pojave parne mašine, tako i da se ta ista snaga vetra upotrebljava za proizvodnju muzike – objašnjava Rambo.
Нема коментара:
Постави коментар