
Tri dana kasnije, u četvrtak, 4. septembra/rujna izlazi nekoliko puta odlagano k

Pogled sa strane
Konačno, posle mnogih previranja, istraživanja i iskušenja, Beograd je početkom sedamdesetih iznedrio svoju prvupravu i potpunu rokenrol grupu, koja će srušiti neke važne zidove i u njegovoj burnoj istoriji ostati zabeležena kao jedna od najvećih. Posle prvobitne euforije ranih šezdesetih, koja je vrlo brzo mutirala u objektivnu vrednost, a najveće grupe poput Silueta, Elipsa, Zladnih Dečaka, ili Džentlmena, mogle, po svojim izvođačkim kvalitetima bez zazora da stanu uz bok svetskim atrakcijama, došlo je vreme da se u igru uključi bend koji bi bio sve to, ali i još nešto, ne manje važno.
Od prvih reakcija muzičara do artikulacije i, zatim, javne realizacije njihovog delovanja moralo je proći nekoliko godina. Pop Mašina se pojavila za nijansu prerano, ali je taj vremenski procep bilo daleko lakše premostiti. U vreme osnivanja Pop Mašine (reč je o 1972. godini) Džimi Hendriks i Dženis Džoplin bili su već dve godine mrtvi, a Cream nisu postojali još od 1968. Pet godina (odnosno tri) delilo nas je od ključnih rokenrol događaja kraja šezdesetih, Monterej i Vudstok festivala. Sve je to trebalo nadoknaditi: Robert Nemeček, Zoran Božinović i Mihajlo Popović, našavši se u pravom trenutku na pravom mestu, nisu mogli, a ni želeli, da izbegnu odgovornost za taj poduhvat. Glavni grad, slobodno se može reći, nije imao, niti će ikada više imati grupu kao što je bila Pop Mašina.
Iz knjige "Fatalni ringišpil", Aleksandar Žikić
Нема коментара:
Постави коментар