Đorđe Milutinović, direktor „Beogradske arene", spada u veterane srpske koncertne scene. Naimenovanje za direktora „Arene", koja je za manje od dve godine postala respektabilno mesto za sve vrste događaja, prilika je za Milutinovića da ispuni svoje, ali i snove srpske koncertne publike o dolasku zvezda najvećeg kalibra, za čija gostovanja ranije nije bilo adekvatnog prostora u prestonici.
Direktor „Arene" kaže za Press da veruje da je ovaj prostor, koji je među retkima u svetu čija uprava sama radi promociju događaja umesto da samo iznajmljuje halu, već stekao reputaciju ozbiljne institucije sa kojom se može sarađivati:
- Iskustvo mi daje za pravo da kažem da mi u celokupnom dosadašnjem radu nikoga nismo prevarili. To postoji kao fina konstanta u komunikaciji sa nama, svest o tome da se sa nama lako radi - govori direktor najmlađe i najveće sportsko-koncertne dvorane u zemlji.
Kako se organizuju veliki događaji? Koji faktori ulaze u računicu?
- Kada počinjemo pregovore, mi prvo pogledamo podatke o turneji izvođača. Tu ulaze u igru različiti faktori: da li izvođač nastupa u blizini Srbije, tj. da li je „u kraju", da li će uopšte doći u regiju... Veliki je gubitak vremena za izvođača kada mora da prevali put od, na primer, Minhena do Beograda. To je 1.000 kilometara! Ima umetnika koji dolaze da sviraju samo tamo gde se njihovi diskovi dobro prodaju, a izbegavaju mesta gde vlada piraterija.
Zbog čega su honorari umetnika ponekad previsoki?
- Cenu formira i licitiranje. Na domaćem tržištu čest je slučaj da se promoteri utrkuju ko će više novca da ponudi. Izvođač posle više neće da nastupa za manji iznos od najviše ponuđene cene i honorari ponekad bivaju nerealno visoki.
Mnogi promoteri dopunjavaju prihod od osrednjih koncerata povećavajući cenu pića na šankovima. Kakva je uloga šankova u računici događaja?
- U Amsterdamu na tehno događaju „Senzejšn vajt" svaki od 50.000 posetilaca kupuje karticu od 20 evra za piće! Šankovi, ipak, nisu nešto na čemu se gradi računica bilo kog događaja.
Koliko ljudi broji tim koji se bavi bukiranjem za „Arenu"?
- Bukiranjem se direktno bavi nas troje ili četvoro, s tim što ja direktno kontaktiram promotere i menadžment izvođača. Nisam, naravno, autističan i uvek sam otvoren za predloge sa strane.
Koji tip događaja je najzahvalniji za organizovanje?
- Olakšava nam posao to što imamo verovatno najšire obrazovanu publiku u regionu, koja nam omogućava da pravimo „šaren" program. Mi smo, na primer, u samo 15 dana imali koncerte Nika Kejva, Hozea Karerasa, Marka Noflera i plesni spektakl „Lord of dens"! Najbolja publika „Arene" su ljudi koji dolaze na događaje iz oblasti „porodične zabave". To jako dobro prolazi. Šou „Petar Pan na ledu" videlo je za šest dana više od 40.000 ljudi, a očekujemo da će sledeću predstavu, koja će se zvati „80 minuta oko sveta" i koja će uključivati crtane junake, videti više od 50.000 ljudi. Publiku očekuje i šou „Pasionata" sa vrhunski treniranim paradnim konjima. Imamo u planu i dolazak vrhunskih cirkusa u Beograd.
N. Kostić Rajder lista presudna za uspeh događaja!
Mediji se često utrkuju u objavljivanju detalja sa rajder liste o specijalnim zahtevima izvođača. Vi te podatke nikada ne obelodanjujete. Zašto?
- Za razliku od drugih promotera, mi ne objavljujemo podatke sa rajder liste. Rajder lista je nešto od čega zavisi uspeh događaja. Ako se mi postaramo da do detalja ispunimo zahteve umetnika sa rajder liste, mi time obezbeđujemo da on pred našom publikom bude svež i premijeran - kaže Milutinović.
Нема коментара:
Постави коментар