22. 5. 2013.

Jedinstveno: Ženski rok bend iz Emirata!

Ujedinjeni Arapski Emirati imaju neobičan rok bend: čine ga samo devojke, koje su naučile da sviraju pre godinu dana!
Izvor: Mondo

Hodnicima jednog fakulteta u Ujedinjenim Arapskim Emiratima (UAE) odjekuju rifovi čuvene pesme "Smoke on the Water" grupe Deep Purple. Reklo bi se, ništa neuobičajeno, jer klinci-početnici tu pesmu "rabe" širom planete.

Ali, postoji neobičnost u ovom slučaju. Bend koji svira sastavljen je od devojaka, koje nose burke i "kidaju" gitare i bubanj. To je prvi ženski rok bend iz Emirata!
- Sviranje rokenrola je fenomenalno. Mi smo prve devojke u UAE koje sviraju električne gitare kao bend, priča 22-godišnja Bušra Hasan Al Hašimi, studentkinja Internet tehnologija, prenosi magazin "Nešnl" (The National).

Kaže da joj sviranje električne gitare pomaže u učenju, oslobađa je stresa. - Imamo i svoje pesme, sve su u rokenrol fazonu, dodaje Bušra.

Svih pet devojaka iz grupe studiraju na Tehnološkom fakultetu, a okupila ih je profesorka iz Engleske Džeki Smol.

- Gde god sam radila, trudila sam se da pomognem studentima da oforme bend. To sam radila i u Britaniji. Kada sam ovde počinjala da radim, odlučila sam da oformim gitarski klub i nije bilo baš nekog interesovanja. Želela sam da napravim bend, pa sam nabavila i bubnjeve. Naučila sam ih da sviraju i sada imamo 'regularan' bend sa gitaristima, klavijaturistkinjom i bubnjarom, ispričala je profesorka.

Celu organizaciju je prepustila devojkama. Same zakazuju probe, samo odlučuju koje će pesme vežbati, same prave svoje pesme.

Sve devojke žive u gradu Al Ain, a već su nastupile na nekim fakultetskim priredbama. Ne treba smetnuti sa uma da su se devojke okupile tek prošle godine i da im prilično dobro ide.

- Moja majka me je podržala i ohrabrila da sviram, kaže gospođica Bušra Hašimi, a njena koleginica, Hamda Al Gaiti, jedina je koja je imala muzičko iskustvo pre ulaska u ovaj bend.

- Svirala sam klavir i gitaru dve godine. Upoznala sam potom profesorku Smol i rekla mi je za ideju o ovoj grupi. U početku mi se rok muzika nije dopadala, ali sada obožavam rok gitaru. Nadam se da ću posle ovih studija, završiti i studije muzike, kaže ova 22-godišnjakinja.

Za klavijaturom je 22-godišnja Almajasa Al Kabi, koja nikada ranije nije svirala taj instrument, niti neki drugi.

- Nisam znala ništa, ali sam 'naterala' sebe da naučim, a uz to sam savladala i gitaru i sada uživam u ovome, kaže ona.


Нема коментара: