16. 4. 2013.

Piše veličanstveni Elvis J Kurtovich: Zeppelini i Purplovci

Ispravljanje brojnih nepravdi jedan je od ciljeva ove kolumne.
Bavili smo se nedovoljno poznatim podacima iz života Ive Robića (kako je pomogao Beatlesima i Frank Sinatri), pisali o nedovoljno priznatim istočnonjemačkim western filmovima sa Gojkom Mitićem, lamentirali nad relativnom zaboravljenosti Marca Bolana (a on je sve to izmislio)...

Izvor: Radio Sarajevo

Današnja kolumna naići će na odobravanje ljubitelja grupe Deep Purple i njihovog gitariste Ritchie Blackmorea.

Mislim da su ova grupa i ovaj gitarista poprilično podcjenjeni u odnosu na grupu Led Zeppelin i njihovog gitaristu Jimmy Pagea.

Morao sam to provjeriti sa svojim slušateljima u jednoj emisiji koju sam radio prošle godine a koju možete poslušati na ovom LINKU.
Potvrdu da nisam usamljen u svojim razmišljanjima povremeno dobijam od bivšeg gitariste Zabranjenog pušenja Mućeta. I on je učestvovao u ovim raspravama sarajevskih gitarista u kafani "Park" (haha- koja se sada i zvanično zove "Parkuša"!) koje pominjem u emisiji.

Muće je nekad više volio Blackmora nego Pagea, a danas je cijenjeni muzički producent koji živi u Bologni.

Provjerio sam - Muće i dan danas tvrdi ja Page "prljav " gitarista i da nije tako dobar kao Blackmore! Za razliku od mističnih, zakukuljenih, zamumuljenih Zeppelina (kojima je možda i magijaAlistera Crawleya pomogla  u karijeri :) ), Purplovci su bili puni neke pozitive i optimizma. Nedavno sam prvi put gledao video snimak (duela gitariste i pjevača na principu "zov - odgovor") koji smo nekada kao šalu izvodili na koncertima na osnovu ploča Deep Purplea.


Ako ste pažljivo pogledali taj srednji dio pjesme skontaćete da se i oni zezaju!

Međutim ima jedna stvar koju Muće i ja kao mali nismo znali.

A to je "preslobodno citiranje" drugih autora i njihovih pjesama, zbog čega su Zeppelini često bili na sudu.

Danas, pojavom interneta, te manje poznate, stare ploče možemo i mi da preslušamo i usporedimo sa "obradama" od Zeppelina (na kojima su nekom greškom zaboravili potpisat autore :) ).

Već sam vam jednom davno prilagao neke iscpnije video mikseve, no kako tamo toga ima previše - evo jedne preglednije kratke kompilacije. Za početno upoznavanje, a ako nekoga interesuje ta materija podrobnije, na internetu imaju desetine pjesama Zeppelina koje su vrijedni istraživači podvrgli analizi.

Ako je sve ovo tačno, mislim da bi "po metodi Lance Armstrong" i Jimmy Page i Led Zeppelin trebali skliznuti dole na rang listama najboljih...


Posebna je priča potcjenjenost  gitarskog rifa, a i cijele pjesme Smoke on the Water. Ritchie Blackmore je prije desetak godina, kao stariji gospodin, u jednoj TV emisiji pričao kako je ponosan na taj rif. Zamjeraju mu da je veoma jednostavan, ali Ritchie kaže: "nije li i Beethoven najpoznati po onih nekoliko tonova iz uvoda Pete simfonije!?"

Osim toga taj gitarski rif ima jednu "caku" koji gitaristi-početnici nisu skontali i koju nam je g-din Blackmore objasnio uz pomoć gitare (akustične!).

Evo i jedne "dječije logike" koja nije daleko od istine! Kako će Led Zeppelin biti bolji od Deep Purplea kad imaju jedan solistički instrument manje? Nemaju klavijaturistu!

Pa ne vrijedi valjda Jimmy Page više nego Ritchie Blackmore i Jon Lord zajedno!? :)

Naravno da je čitava ova kolumnica, kao i emisija koju sam priložio, više kao neko slatko prisjećanje na naše klinačke besmislene rasprave "koja je grupa bolja?". To i onda nije bilo baš ozbiljno, nego više zafrkancija i "nametanje svog mišljenja po svaku cijenu".

No sada, kad sam stariji čovjek, razmišljam i o tome kako ipak, bez obzira na danas dominantan stav da su Zeppelini i Page značajniji od Purplea i Blackmora, treba malo čuti i stranu "nas parplovaca"!

Pa sam tendenciozno za današnju kolumnu odabrao i spotove koji bi trebalo da dokažu ono što bih ja volio je istina... :)

Нема коментара: