3. 1. 2012.

Diskografija: Pada prodaja CD-a, raste prodaja vinila i digitalne muzike

Britansko muzičko tržište ukazuje na budućnost prodaje muzike, tj. polaganu, ali sigurnu smrt CD-a

Uopšteno gledano, pad prodaje albuma nastavlja se, pa je tako tokom 2011. prodato gotovo šest posto manje albuma u odnosu na prethodnu godinu, uprkos tome što je "21" pevačice Adele otišao u 3,8 miliona komada, postavši najprodavanijim albumom godine.
Tačnije, u poređenju sa 2010, ukupna prodaja fizičkih i digitalnih albuma pala je za 5,6 posto.
Najveći pad beleže CD-i, kao umirući medij, a reč je o padu od 12,6 posto. S druge strane, prodaje se sve više digitalne muzike, koja beleži porast od 24 posto, a raste i prodaja ploča – vinil se vraća kao poslastica za prave kolekcionare, pa je tako tokom 2011. prodaja vinila porasla za čak 43,7 posto. Tako je prodato čak 337.000 ploča, najviše od 2005. godine.

Iako industrijski insajderi slave porast digitalne prodaje, pozivaju vladu da nastavi da se bori protiv pirata i spasi muzičku industriju od propasti, optužujući internetske gigante da se bogate na ilegalnoj razmeni autorskim pravom zaštićenih datoteka.

U Britaniji se, kažu, zbog toga muzičko tržište smanjilo na manji raspon od nemačkog, a da nije bilo Adele, situacija bi bila još gora.

Нема коментара: