12. 12. 2011.

Massimo Savić: Stalno bih nešto stvarao

Bez obzira na to da li volite njegove pesme ili ne, morate priznati da je boja glasa Massima Savića neponovljiva. Uverili smo se u to više puta na njegovim koncertima, ali i tokom telefonskog razgovora pre nekoliko dana
Izvor: Dragana Todorović/Mondo

Čim smo sa druge strane “žice” čuli: “Halo?”, znali smo da nismo pogrešili - to je glas koji peva “Stranac u noći”, “Sjaj u tami”, “Loše vino”…
- Na probi sam, ali nema veze, možemo da razgovaramo, taman da malo predahnem, rekao nam je Massimo Savić kojeg smo pozvali povodom koncerta koji će 22. decembra održati u beogradskom Centru "Sava", gde će promovisati i novi album "Dodirni me slučajno".
Mada, da budemo iskreni, nismo ga samo zbog toga zvali. Želeli smo da barem nekoliko minuta, tokom telefonskog intervjua, “na uvce” slušamo taj specifični glas, muževan i nežan istovremeno.
A šta Massimo Savić voli da sluša, u čijem glasu on uživa?
- Volim da slušam Pina Danielija, Renata Džera, ali i raznu drugu dobru muziku. Moram da kažem kako osećam u svetskoj muzici generalni pad kvaliteta tekstova, ne produkcije, to je sve bolje i bolje. Muzika zvuči kompaktnije nego ikada pre, ali su tekstovi jako loši.


Da li kada se tušira, pevuši svoje pesme?
- Nikada ne pevam svoje pesme osim na koncertima i na probama.

Da li ga, kao i nas, neke njegove pesme rasplaču?
- Gane me pesma ‘Krug u žitu’, sa novog albuma. To je opasna pesma, zbog nje mi se stegne grlo i teško nastavljam da pevam. Ima još takvih. Zato nikada ne smem da uletim u muziku do te mere da bi me preplavile emocije, da pevam kao da radim samo zbog sebe. To me spašava da se i ja ne rasplačem.

Pitali smo Massima koju njegovu pesmu bi mogao nam preporučio da je pustimo nekome umesto da kažemo: “Volim te”.
- Teško mi je da izdvojim jednu pesmu. Možda 'Stine', možda 'Stranac u noći', 'Traži me', Razlog' je divna pesma, takođe. Ima puno pesama koje mogu imati veze sa takvim pokazivanjem emocija.

U jednom obraćanju fanovima na svom zvaničnom sajtu, pevač je napisao kako čita sve što mu oni pišu. Da li neko pismo naročito pamti i zbog čega?
- Mislio sam tada na komentare ispod YouTube klipova mojih pesama. To redovno čitam, ništa ne preskačem. Oni su predivni i stvarno mi imponuju. Međutim, ima i onih bolesnih ljudi koji kažu da je sve to jedno veliko s.... ’Ja to napravim u par minuta’, napisao je neko. Naravno, ima i osnovanih kritika, ali ipak najviše ima komplimenata.

Šta još Massimo radi na Internetu? Da li ima naloge na Facebooku, Twitteru…?
- Telefoni danas imaju tri miliona mogućnosti, ali ih ipak najviše koristimo za razgovor i neku fotku. Isto važi i za kompjuter - ne razumem spravu, a voleo bih, ali bih za to morao ići na nekakav kurs, za koji nemam vremena. Jasno je da mi je puno draža gitara od kompjutera. Ja sam, jednostavno, ta generacija.


Ako se ne razume u kompjutere, razume se u modu, sudeći po tome kako izgleda na nastupima. Ili, možda, o tome brine neki stilista?
- Ja to radim sam. Sarađujem već osam godina sa firmom ‘Di Caprio’, koja proizvodi odela za mene. Kada stignu novi materijali oni me zovu da odaberem one od kojih će se šiti za mene. Učestvujem i u kreiranju, ali i izradi odela. Nameravam da, čim prođe ova finansijska kriza, lansiram sopstvenu modnu liniju - ‘Di Caprio by Massimo’, koja će sadržati modele i za žene i za muškarce.

U kakvom odelo će nastupiti u Beogradu 22. decembra?
- Još ne znam, to biram tog dana kada krenem na koncert, ali u Beogradu uvek promovišem nova odela, ona koja još nisam nigde obukao i koja su napravljena posebno za taj nastup.

Osim novog odela u Centru “Sava” ćemo čuti i nove pesme sa njegovog poslednjeg albuma “Dodirni me slučajno”.
- Meni je to divan album, jako, jako sam zadovoljan. Pesme su se dugo stvarale i dugo birale, studiozno i pažljivo su snimane, gotovo tri godine. Sada već radim na sledećem albumu, juče sam bio u studiju da radim na jednoj novoj pesmi. To je jedini mogući način da na kraju imaš 12 kompaktnih numear na albumu, jer tokom rada barem pola pesama otpadne jer se pokažu kao nedovoljno dobre. Jako sam zadovoljan kritikama koje se odnose na novi album, i publika će dobiti apsolutno najbolje. Radujem se sviranju tih pesama na koncertima jer je izvođenje novih numera uvek poseban doživljaj.

Da li se Massimo ikada odmara?
- Ako imam slobodan trenutak onda ga provedem ležeći na divanu i gledajući dokumentarce. Ako to ne radim, onda sam sa psom koji je pre nekoliko meseci došao u našu kuću. Taj nemački ovčar nas je sve pokrenuo, celu porodicu, i moju ćerku i moju suprugu i mene. Sada se svi krećemo mnogo više i to mi dobro dođe kao kondicioni trening pre koncerta.

Kako održava vitku liniju? Mediteranskom ishranom?
- Nikada ne doručkujem, mada kažu da je to najbitniji obrok, ali ja ujutru nemam apetit, tada želim samo da popijem kafu. Jedem jednom dnevno, oko 18, 19 časova, kada objedinim i ručak i večeru, a dotle, tokom celog dana grickam bademe, lešnike, dobar parmezan. Najviše volim ‘Grana Padano’ u crnom pakovanju i dnevno pojedem skoro 250 grama tog sira.

Mi uz njegove pesme pijemo vino, a on?
- Retko pijem vino, ponekad šardone, istarsku malvaziju, ‘Kozlović’, na primer. Ja sam ljubitelj piva.

I na kraju, šta Massimo Savić želi da mu ove godine donese Deda Mraz?
- Uvek želim samo zdravlje. Ako sam zdrav tada mogu da uradim sve što zamislim, a meni se stalno nešto stvara, to je moj problem. Stalno bih nešto stvarao.



Нема коментара: