27. 10. 2011.

"Tragovi u sjeti": Zoran Predin & Matija Dedić

Priznati slovenački kantautor Zoran Predin i vrsni pijanista Matija Dedić udružili su se na zajedničkom albumu "Tragovi u sjeti"Aquarious Records/Menart Srbija) koji je 25. oktobra 2011. objavljen u Srbiji

Glas Zorana Predina i klavir Matije Dedića u šarmantnoj fuziji slušaoca vode kroz 12 pesama, nekih od najznačajnijih nastalih na ovim prostorima u zadnjih 40-ak godina, koje u originalu izvode Đorđe Balašević, Zdravko Čolić, Arsen Dedić, Oliver Dragojević, Parni Valjak, Josipa Lisac... Pesme koje se nalaze na albumu Predin je često pevušio, sam za sebe. S vremenom su postale deo njegove emocije, na neki način postale su deo njega. Kad je napokon skupio dovoljno hrabrosti i samopouzdanja, potražio je Matiju Dedića i snimili su ih vrlo brzo.

- Arsen retko koga hvali, ali kad je pohvalio sviranje svoga sina, Matije, znao sam da mora da je stvarno dobar. Matija je rođeni pijanista, kome nije potrebno ništa naročito objašnjavati. Imali smo samo jednu probu. To govori sve, kaže Zoran Predin koji je albumom "Tragovi u sjeti" na jednom mesto zabeležio pesme koje ga prate kroz život. Album je i Predinova posveta svakom od autora na albumu, koji su krivi što se i danas (nakon mnogo godina), kad čujemo pesmu "Tvoje nježne godine" ili "Ti si mi u krvi", naježimo. Za svaku od pesama s albuma Predin kaže da bi dao pola svoga opusa, a ako im je svojom interpretacijom udahnuo bar dašak novog života, one su na neki način postale njegove, pesme interpretatora.
Ovo je album za "generaciju stripova na hladnom pivu" (iz pesme "Šta bi mi bez nas"), ali i sve one kojima je dobra muzika jednostavno - dobra muzika.

- Izbor svake pesme krije svoju priču. Svaka pesma je biser. 'Azru' volim da pevam pod tušem, uz 'A sad adio' razbio sam prvu čašu, 'Maglu' sam s Josipom pevao u Cankarjevom domu, kad je slavila svoj rođendan kao gošća mog koncerta na dan Svetog Valentina. Bregovićevu pesmu, jednu od najdražih, često sam pevao u ranu zoru s prijateljem iz mladosti koga više nema, objašnjava Predin po kom su principu odabrane pesme uvrštene na album.
Matijin favorit na albumu "Tragovi u sjeti" je Predinova autorska pjesma "Šta bi mi bez nas", a osim pesme svoga oca Arsena Dedića "Tvoje nježne godine" ranije nije imao priliku da izvodi nijednu od ostalih kompozicija na albumu pa je i za njega ovo snimanje bio profesionalni izazov.

- Drago mi je da je došlo konačno do toga da Zoran i ja sarađujemo, iako smo nešto malo smo sarađivali na njegovom prethodnom albumu. Zorana i mene prvenstveno veže prijateljstvo preko moga oca, i njihove zajedničke predivne ploče, 'Svjedoci priče', objavljene krajem 80-ih. Prijateljstvo s Predinom ovekovečeno je snimanjem u junu u studiju u Ljubljani. To mi je neobično drago jer sam tamo snimio svoj prvenac 'Octopussy'.
Šarmantni Mariborčanin, Predin, u svom stilu kaže da bi za svaku od pesama s albuma "Tragovi u sjeti" dao pola svog opusa, a s obzirom na njegov zaista respektabilan katalog, s Lačnim Francom i u dugogodišnjoj solo karijeri, ta izjava stvarno puno govori koliko su mu pesme koje je snimio bitne.

"Tragovi u sjeti" donose:
1. Još jedan prođe dan
2. Jesen u meni
3. Te noći kad umrem
4. Magla
5. Ti si mi u krvi
6. Tvoje nježne godine
7. Azra
8. Šta bi mi bez nas
9. Što te nema
10. Galeb i ja
11. Priča o Vasi Ladačkom
12. A sad adio

Osigurajte svoj primerak već sada u:
MUZIČKOM MAGACINU
TC Sremska, ul.Maršala Birjuzova br.2/4, I sprat, lok.1-04
tel:011/2180-414

Нема коментара: