9. 7. 2013.

Branimir Johnny Štulić: To je meni ukradeno, ekspoatiše se, oteto je...

Branimir Johnny Štulić, osnivač grupe Azra i jedan od najvećih muzičara na prostoru Balkana, dao je intervju za B92 u kojem je govorio o svom mogućem povrtatku na muzičku scenu, koncertu u Beogradu, tužbama, "zaradi" od autorskih prava...

Iako bi najmanje nekoliko desetaka hiljada ljudi platilo veliku sumu novca samo da uživo čuju Johnyja, on smatra kako to nije važno. Živi u Holandiji, u medijskoj blokadi koju je sam sebi nametnuo. Kako je istakao, svira i dalje, ali čisto da ne zaboravi.

- Ako mi neko stavi gitaru u ruke i kaže mi da sviram - ja nemam pojma šta da sviram i onda ja imam nekoliko svojih pjesama... I ja ću vam reći kako to izgleda, iako znam da mi nećete vjerovati, ali ja ću vam ispričati priču. Ako neko izrazi želju da me vidi za milion nečega i dođe mi u kuću, donese vreću punu kovanica i tresne je o sto i kaže ovo je za jedan koncert - ja se zajapurim, uše mi pocrvene i ne znam šta ću od sebe. Kažem: Dobro mogu ti nešto odsvirat, a on kaže - može. Ja krenem i on za pola minute kaže: Imam nešto neodložno da obavim, pokupi zlatnike i više ga nikada ne vidim. Da nisam otvorio usta napravio bih karijeru razumijete?, rekao je slavni frontmen grupe Azra.
Na pitanje da li je istina da planira koncert u Bogradu, odgovorio je da to nije tačno, iako ima poziva da se vrati na scenu.

- Ja ne mogu objasniti da to nije sa uštapa na uštap, razumijete. Pogotovo ako čovjek ima ime, onda ne može se sramotiti. Nije stvar u tehnici, to svako može postaviti, to je naprosto cijeli posao. Čovjek mora da ima neku bazu, adresu i da ima račune. Znate kakav je to posao, to je tvornica, kazao je Štulić za B92.

Istakao je da ne prati dešavanja u zemljema bivše Jugoslavije jer mu to kvari raspoloženje.

Govorio je i o svojim autorskim pravima koja nisu zaštićena te tužbama koje je pokrenuo.

- Od kada sam počeo da se bavim muzikom nisam ni dinara uspio da naplatim! Ja sam do početka devedesetih prodao milion albuma. Tada je prosječna cijena bila 25 maraka - jedna kaseta, kazao je Johnny istakavši da još nije pokrenuo tužbu protiv Croatia recordsa jer ne može da nađe advokata u Hrvatskoj.

Takođe, istakao je da je u sporu sa Plato Booksom protiv kojeg je podigao tužbu zbog kršenja autorskih prava. Naime, ta izdavačka kuća je objavila njegovih 14 izabranih dela - prevod antičke književnosti, tekstovi pesama Azre, autobiografija s komentarima i knjiga načinjena od tekstova iz novina.

- Taj posao je bio 2010. godine i bio je dogovor da se 1.000 kompleta objavi. Sve je prodato još 2010. godine, međutim Plato se na to ne obazire. Oni kažu da su prodali samo 500 komada, a evo već tri sajma pokrivaju. Ovih 14 knjiga..., ja ne znam da je iko preveo sve te klasike. To je kičma historije. Ne radi se tu o novcu - to je moje vlasništvo i to je meni ukradeno, ekspoatiše se, oteto je i niko se ne obazire na to, rekao je Branimir Štulić, dodavši da su njegove knjige danas dostupne u svim zemljama bivše Jugoslavije i u brojnim knjižarama, a on od toga ništa nema.

Na pitanje da li će uspeti prevazići sva dešavanja i izaći iz informativne blokade Johnny je odgovorio da postoji mnogo stvari koje on ne može da razume i da sam ne zna šta se nalazi u njegovom srcu te da je verovatno zbog toga pesnik.

Нема коментара: