12. 5. 2013.

Milan B. Popović: Nisam planirao da budem pesnik

Danas je književnost nekako pala u drugi plan i sve se manje ljudi odlučuje baviti ovom vrstom umjetnosti (naravno, izuzev činjenice da je sve više upitnih autobiografija raznoraznnih "poznatih osoba"), no još uvijek postoje ljudi koji su joj duboko posvećeni i stoje iza svake svoje napisane riječi. Jedan od njih je i Milan B. Popović iz Beograda koji je izdao četiri zbirke poezije, a njegov su rad prepoznali mladi bendovi koji su uglazbili napisane stihove i objavili kompilaciju "Vreme brutalnih dobronamernika"
Autor: Maja Trstenjak/SoundGuardian

Predstavi ukratko sebe i svoj rad našim čitateljima.
- Pjesnik sam, novinar kulturnih rubrika, kolumnist, publicist i rock kritičar. Živim i stvaram u Beogradu.
Opiši svojim riječima svoje aktualno književno djelo koje si izdao i koju si poruku njime htio poslati?
- Moja četvrta knjiga pesama "Na kori integralnog hleba i olovci", razlikuje se od moje pjesničke trilogije, koja je započeta knjigom Molitva tetoviranog srca, nastavljena s knjigom Vreme brutalnih dobronamernika i završena s knjigom Oka da ne ispustim dah. Nakon te melankolične trilogije, htio sam napraviti svojevrstan rez u svojoj poetici i čitalačkom auditorijumu ponuditi duhovitu, vedru i poletnu poeziju, ali u mnogome satiričnu, u kojoj sam ja ismijao pojedinca tj. samog sebe i svoje strasti i poroke, ali i kompletno društvo koje sve manje cijeni i poštuje prave duhovne vrijednosti čovječanstva. Ta knjiga je izazvala posebnu pažnju kod ljubitelja mog stila pisanja, jer je za sve njih bila potpuno iznenađenje. Prijatno, tako su mi govorili. Knjiga Na kori integralnog hleba i olovci ima tri poglavlja od kojih je Štuke i šarani ključno. Ono naprosto, vri i ključa!

Odakle inače crpiš inspiraciju?
- Iz svakodnevnog života, iz međuljudskih odnosa, kolegijalnih, familirajnih, prijateljskih, emotivnih...
Kada si se odlučio baviti književnošću i zašto?
- Nisam planirao postati pjesnik. To se spontano dogodilo tijekom 2005. godine, kada je prva knjiga jednostavno izašla iz mojih misli. Očigledno da se toliko toga godinama nagomilavalo u mom mentalnom sklopu i da je tad već proključali ekspres lonac morao eksplodirati. Iz te eksplozije misli, nastala je knjiga „Molitva tetoviranog srca“, potom i ostale knjige.

Koji su ti pisci najveći uzori, a koja bi knjigu izdvojio kao najutjecajniju na tebe?
- Muzika i muzičari, pjesnici su uticali na mene. Prije svih Jeffrey Dean Isbell i William Bruce Rose, Jr. , potom i Milan Mladenović.

Također se baviš i novinarstvom, što ti je najdraže u toj vrsti posla?
- Pisanje muzičkih CD recenzija i kolumni mi je najdraže. Izveštaje sa koncerata sam odavno, namerno, prestao pisati, jer dok sam to radio, nisam mogao uživati u koncertima.
 

Kako glazba utječe na tvoj rad?
- Ja je volim, inspirira me i ona mene voli, očigledno je. Objavljen je profesionalni muzički CD sa rock/metal sastavima i mojim stihovima. Na kompilacijskom albumu „Vreme brutalnih dobronamernika“ nalazi se 18 grupa i izvođača: Aleksandra Slađana Milošević „Alogia“, „Instant karma“, „Abonos“, „Art diler“, „Backbone“, „Tales of dark“, „Broken strings“, „Atlantida“, „Disparador“, „Amaranth“, „A. R. Club“, „Heaven Rain“, "Iskaz", „Darkshines“, „Asphalt Chant“, „Seraphim“ i „Demether“ . Na ovom umjetničkom projektu je učestvovalo i kreativan doprinos dalo 70 muzičara i kompozitora i na njoj su zastupljeni moji stihovi iz istoimene knjige pesama. Svi su se okupili oko ideje spajanja popularne muzike i suvremene poezije u jednu neraskidivu cjelinu. Pri odabiru sastava vodilo se računa prvenstveno o kvalitetu, ali i o teritorijalnoj rasprostranjenosti muzičara-učesnika, tako da se na CD kompilaciji, pored nekoliko sastava iz Beograda, nalaze i umjetnici iz Kragujevca, Novog Sada, Smedereva, Zrenjanina, Pančeva, Petrovca na Mlavi, Banja Luke i drugih gradova. Cijeli CD “Vreme brutalnih dobronamernika” vaši čitaoci mogu potpuno besplatno downloadovati s mog sajta www.MolitvaTetoviranogSrca.com, mog sajta, koji je grafički i dizajnerski osmislio kreativni „WEB OGI“ tim, na čelu sa Goranom Kostićem iz Beograda. Snimljen je i prvi službeni TV spot s te kompilacije:
 
Koje bendove najviše slušaš?
- Mnogobrojne, iz cijele ex-Yu regije, jer o njemu i pišem u medijima. Ima jako puno dobrih i odličnih mladih sastava.

Koji su ti planovi za budućnosti, izlazi li ti koja nova knjiga uskoro?
- Planiram prvo objaviti još jednu muzičku CD kompilaciju. Potom i novu knjigu pjesama. Ideja i umetničkih planova već sada imam za narednih 5 godina...i više od toga.

Нема коментара: