8. 6. 2009.

Aleksandra Kovač: Ljudi često plaču uz moju muziku

Popularna pevačica Aleksandra Kovač održaće koncert 12. juna u bašti beogradskog Studentskog kulturnog centra. Ovih dana najviše vremena provodi na probama sa bendom, kako bi sve zvučalo besprekorno, a u intervjuu za „Blic“ Aleksandra najavljuje novi album, priča o karijeri u inostranstvu, o grupi „K2“, pisanju pesama za druge izvođače…
Neven Džodan/Blic

Jedva čekam da vidim sve divne ljude koji slušaju moju muziku, u prelepoj bašti SKC-a! Ovih dana sam svakodnevno na probama sa mojim mnogočlanim bendom i uživam jer sam okružena talentovanim i šarmantnim mladim muzičarima koji me inspirišu, čine ponosnom i zasmejavaju do suza – priča Aleksandra Kovač.

* Šta publika može da očekuje 12. juna u bašti SKC-a?
Veče dobre svirke, odličnog raspoloženja, pesme sa albuma „Med i mleko“, ali i numere sa prvog i drugog albuma „K2“, u novom izdanju. Ovo je koncert za moju dušu, intiman, gde želim da vidim izbliza svako lice u publici! Nakon dva koncerta koje sam održala u hali „Expo centra“ na Novom Beogradu, htela sam da napravim svirku na mestu koje odiše duhom našeg grada i u bašti u kojoj smo svi gledali dobre koncerte!
* Zašto fanovi nemaju priliku da vas češće čuju uživo?
S obzirom na to da imam dvanaest muzičara na sceni i vrhunsku produkciju, nemoguće je cenom karata pokriti troškove. Zato pravim koncerte samo kada za to ima uslova. Međutim, pošto dve godine nisam nastupila u Beogradu, želela sam da svi zajedno započnemo ovo leto jednom opuštenom i veselom svirkom. Ja sam verovatno jedini izvođač u ovom trenutku koji pravi koncerte bez sponzora.

* Da li će na repertoaru biti i neka nova pesma i hoće li biti gostiju na koncertu?
Nove pesme čuvam za novi album, koji će se uskoro naći u prodaji, a moj najvažniji gost je publika, koja će, nadam se, pevati sa mnom.

* Ranije ste gradili karijeru u inostranstvu. Koliko je, na osnovu vašeg iskustva, moguće napraviti zapažen uspeh van granica?
Ono što je realno jeste da ne možete graditi karijeru u Americi a živeti u Srbiji, i obrnuto. Zato sam sada fokusirana na moju publiku u Srbiji i regionu, ali u isto vreme ostvarujem odlične kontakte i nove poslovne saradnje svaki put kada sam u inostranstvu.

* Da li ste nostalgični za periodom zajedničkog rada sa sestrom Kristinom u grupi „K2“?
Tina i ja smo dvadeset godina radile zajedno i stvarale zajedničku muziku i san. Uspele smo da stvorimo nešto uz šta su rasle mnoge generacije i pokušavale smo i tada, kao i sada, kada imamo zasebne karijere, da ponudimo ljudima nešto drugačije i kvalitetno. Svaka se za to bori na svoj način i svojom muzikom.

* Iako mnogi hvale vašu muziku, da li smatrate da ima dovoljno razumevanja za to što radite, kada je kulturna politika u pitanju?
Meni je najvažnije da imam podršku publike, koja je sve vreme uz mene. Moja muzika je svugde u svetu mejnstrim, samo kod nas moram da tražim alternativne načine kako bi ona došla do ljudi i da radim bez podrške zemlje u kojoj živim. Kulturna politika kod nas zavisi od ljudi koji nisu kompetentni da se time bave, i besmisleno je više pričati o tome.
* Vaše numere mnogi doživljavaju prilično emotivno, u kojoj meri dajete sebe kada stvarate pesme i koliko autobiografskog ima u njima?
Drago mi je što moja muzika dotiče ljude, jer to i jeste njen cilj i svrha. Svaki put me iznova obraduje činjenica da se uz moju muziku ljudi vole, smeju, plaču, da im ona pomaže da prođu kroz neke teške trenutke i da im daje snagu i nadu u bolje sutra.

* Kakvo raspoloženje je za vas najinspirativnije?
Mene inspiriše život i sve ono što nam donosi. Sve što doživljavam u svom emotivnom životu u mojoj je muzici. Svaki proletnji dan proveden u uživanju i radosti, svaka bol i tuga, ona nežna, tanana osećanja... od toga su satkane moje pesme.



* Na koje pesme ste posebno ponosni, a koje ste uradili za druge izvođače?
„Poljubi me“ koju peva Nina Badrić ili „Kuća slomljenog srca“ koju sam napisala za Gorana Karana su sigurno dve pesme koje najviše volim od svih koje sam pisala za druge izvođače.
Cenim Aleksandru Radović i Georgieva
* Koliko je, po vašem mišljenju, kvalitetna domaća mejnstrim muzika? Da li biste izdvojili nekog čiji rad posebno cenite?
Postoji nekoliko izvođača, kao što su Aleksandra Radović i Vlado Georgiev, koji ulažu rad, trud i ideju u svoju muziku; Maja Marković je uradila kvalitetan pop album... poštujem sve kolege koji žive za svoju muziku. Samo se nadam da će se pojaviti i neki novi talentovani mladi ljudi koji će dobiti šansu da pokažu šta znaju i umeju. Ima ih mnogo koji to zaslužuju.

1 коментар:

IvankaR је рекао...

Aleksandra je super devojka i odlican vokal samo mi je zao sto joj se u srpskoj javnosti ne daje vise paznje... kao nekima koji to definitivno ne zasluzuju...